اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه:

امکان مشارکت شهروندان در مدیریت شهری فراهم شد

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: امکان مشارکت همه شهروندان در مدیریت مسائل شهری فراهم شده است و مردم می‌توانند با مدیران ارتباط مستقیم برقرار کنند.

امکان مشارکت شهروندان در مدیریت شهری فراهم شد

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شبکه هوشمند مدیریت شهری شهروند محور در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است بنابراین هر یک از شهروندان می‌توانند در مدیریت مسائل شهری مداخله کنند و به این ترتیب ارتباط شفاف و مستقیم با مدیران برقرار کنند.

وی افزود: با بهره‌برداری از این سیستم در توزیع عادلانه خدمات شهری یکی از بزرگترین گام‌ها برداشته می‌شود همچنین ارتباط دوطرفه بین مدیران شهری و شهروندان برقرار شده و به دنبال آن درگاهی مناسب برای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و بسط فرهنگ شهرنشینی فراهم می‌شود.

حضرت‌پور به پیشرفت شگفت‌آور فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش کاربردهای این فناوری در کشورهای مختلف دنیا، با توجه به ضریب نفوذ تلفن همراه و در راستای بسط عدالت در خدمت‌رسانی این سیستم راه‌اندازی شده است که امیدوار هستیم اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه سامانه فوق بر مبنای ترکیبی از اس‌ام‌اس و اینترنت ابداع و ایجاد شده است، افزود: با استفاده از این شبکه هوشمند امکان اخذ اطلاعات به‌روز از کوتاه‌ترین مسیر ممکن فراهم شده که می‌توان گفت یک ابزار قوی در مدیریت شهری است بنابراین باید به کارکردهای متنوع آن توجه شود.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای تحقق دولت الکترونیک فراهم شده است، افزود: اجرای این برنامه در واقع منجر به این می‌شود یک گام بلند به سوی تحقق افق 1404 برداریم بنابراین همه اقشار جامعه، مسئولان و نهادهای متولی لازم است به طور گسترده همکاری کنند تا چشم‌انداز مورد نظر تحقق پیدا کند.

حضرت‌پور تلاش برای تحقق یافتن دولت الکترونیک را در واقع قدم برداشتن در مسیر منویات رهبری دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که در نظام دنبال می‌شود عملی کردن مؤلفه‌های دولت الکترونیک است بنابراین باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود زیرا رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول