اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه خبر داد

استقبال 40 هزار نفری از دوره‌های آموزشی دولت الکترونیک

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: بیش از 40 هزار نفر برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی دولت الکرونیک ثبت‌نام کرده‌اند که باید در کارگاه‌های برپا شده شرکت کنند.

استقبال 40 هزار نفری از دوره‌های آموزشی دولت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد حضرت‌پور عصر امروز در آئین افتتاح شبکه هوشمند مدیریت شهری شهروندمحور که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جمع زیادی از مردم این شهرستان برای شرکت در دوره‌های آموزشی طرح فوق اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدوار هستیم این دوره‌ها را با موفقیت سپری کنند.

وی در ارتباط با سهمیه این شهرستان برای جمعیت زیرپوشش، گفت: طبق سهمیه‌بندی که در سطح کشور انجام شده است باید در ارومیه 150 هزار نفر آموزش‌های مورد نیاز را فرا بگیرند لذا پیش‌بینی می‌شود در سال 1392 به این رقم دست پیدا کنیم که این امر در سایه اطلاع‌رسانی وسیع امکان‌پذیر است.

حضرت‌پور به اجرای این طرح در شهرداری منطقه 4 ارومیه اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در بخشی از شهرستان ارومیه اجرا می‌شود تا اشکالات و نواقص آنها معلوم شده و برای رفع و چاره‌جویی موارد مختلف برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

شهردار ارومیه به نظرسنجی انجام گرفته در ارتباط با ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: طبق نظرسنجی که انجام گرفته است فقط 25 درصد مردم از عملکرد و خدمات شهرداری‌ها اظهار رضایت کرده‌اند که این نتیجه تاسف‌آور است لذا برای رفع مشکلات و ارتقای سطح رضایت عمومی به چاره‌جویی و مطالعه پرداخته شد.

حضرت‌پور منشأ نارضایتی مردم را در مدیریت سنتی دانست و افزود: با تنوع وظایف و تعدد مسئولیت‌ها روبه‌رو هستیم ولی هم‌اکنون در سطح شهرها مدیریت سنتی اعمال می‌شود این شیوه‌ها در پاسخگویی به مردم به هیچ عنوان مؤثر واقع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تبلیغات وسیع هنوز مدیریت واحد شهری تحقق نیافته است، ادامه داد: فقط سازمان همیاری شهرداری‌ها تاسیس شده و به مدیریت واحد شهری جامه عمل پوشانده نشده است به این ترتیب از آئین‌نامه‌ها، قوانین و مواد مختلف تفسیرهای متعددی صورت می‌گیرد که به دنبال آن با نارضایتی ارباب رجوع مواجه می‌شویم.

وی از مسئولان شرکت مخابرات استان به دلیل همکاری‌های وسیعشان قدردانی کرد و گفت: کارشناسان این شرکت برای توسعه بسترهای فیبر نوری با شهرداری‌ها به طور گسترده مساعدت کردند لذا چنانچه سایر نهادهای مرتبط یاری کنند و اقشار مختلف جامعه نیز رغبت نشان دهند برنامه دولت الکترونیک تحقق پیدا می‌کند.

شهردار ارومیه به زندگی کردن 200 هزار خانوار در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برای هر خانوار سالانه حداقل 50 نوع خدمت ارائه می‌شود لذا جلب رضایت جامعه هدف، امری مشکل ولی امکان‌پذیر است لذا در این راستا شبکه هوشمند مدیریت شهری طراحی شده است تا شهروندان از طریق ارسال پیامک مشکلات خود در زمینه‌های مختلف را به شهرداری منعکس کرده و آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام/61002/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول