اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

هوشمندسازی مدیریت شهری مشکلات ترافیکی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان ترافیک درون‌شهری را نیازمند مدیریت دانست و گفت: با هوشمند کردن مدیریت شهری می‌توان مسائل و مشکلات ترافیکی را به حداقل رساند.

هوشمندسازی مدیریت شهری مشکلات ترافیکی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در مراسم بهره‌‌برداری از فاز نخست پارکومتر هوشمند در همدان توجه به همزمانی ترافیک و مدیریت ترافیکی شهر را بسیارمهم دانست و افزود: با توجه به اینکه در روز بیش از 60 خودرو در همدان پلاک می‌شود و حجم وسیعی از خودروهایی که از سایر استان‌ها وارد همدان می‌شوند، مدیریت این مجموعه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم ترافیک شهری را مدیریت کنیم، ادامه داد: با مدیریت ترافیک می‌توان شاهد سهولت ترددهای خودروهای سطح شهر شد چرا که تقویت تردد درون‌شهری بسیار مهم است که باید سهم حمل و نقل عمومی را بالا برد.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر همدان منطقی است، افزود: معابر اصلی شهر همدان در بسیاری از مناطق بازگشایی شده و تنها در چند نقطه باید دسترسی تعریف شود که در آینده انجام شود.

وی از تصویب مرحله اول طرح جامع تفصیلی همدان خبر داد و گفت: در طرح جامع ترافیکی شهر همدان، افق ترافیک همدان تا سال 1404 تبیین و مسائل مختلف تعریف شده است.

سامری پارکومترها را محل مناسبی برای مدیریت پارک درون‌شهری است، افزود: امروز در دنیا شهرهای با پیشینه تاریخی که به علت میراثی بودن نمی‌توانند ترافیک شهر را اصلاح کنند، می توانند با هوشمند کردن مدیریت شهری مسائل و مشکلات ترافیکی را به حداقل برسانند.‌

وی با بیان اینکه ایجاد پارکومتر نقطه عطفی است برای حرکت به سمت شهر الکترونیک یادآور شد: با نصب پارکومتر در سطح شهر، مدیریت ترافیک شهری مناسب می‌شود و می‌توان بدین طریق آمار مناسبی از میزان پارک خودروها در سطح شهر داشت.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه از هیچ کمکی به مدیریت شهری و شهرداری دریغ نمی‌کنیم، افزود: در راستای اتمام هر چه سریع‌تر پارکینگ طبقاتی سینا میزان قابل توجهی اعتبار در اختیار سازمان عمران شهرداری قرار گرفت تا این پارکینگ هر چه سریع‌تر خدمات خود را برای مردم داشته باشد.

به گفته وی، کمک به مدیریت شهری از سوی مدیریت کلان استان برای همه شهرها تعریف شده است تا بتوان خدمات‌رسانی مطلوبی را در سطح شهر برای شهروندان ایجاد کرد.

سامری خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به طور اساسی وارد پروژه‌های مدیریت شهری و شهر الکترونیک شویم، می‌توانیم در مناسب‌سازی ترافیک گام‌های مناسبی برداریم.

وی با بیان اینکه مباحث شهری مدیریت کلان‌شهری است، افزود: با پیگیری و حرکت‌های کارشناسی می‌توان خدمات بهتر و مناسب‌تری را ارائه کرد چرا که هنوز با سطح انتظار مردم فاصله داریم.

معاون عمرانی استاندار همدان در پایان تعیین تکلیف هر چه سریع پیاده راه خیابان بوعلی و اکباتان را از شهرداری خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های شهری با زندگی مردم در ارتباط است باید هرچه سریع‌تر تقاطع‌های ‌غیر همسطح احداثی نیز به اتمام برسد.

انتهای پیام/89003/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول