اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گمرک منطقه آزاد ارس خبر داد

تخفیف 15 درصدی از سود بازرگانی مناطق محروم در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرک و ترانزیت منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از ارائه تخفیف 15 درصدی از سود بازرگانی مناطق محروم برای کالاهای وارداتی از مرز ایران با نخجوان و ارمنستان خبر داد.

تخفیف 15 درصدی از سود بازرگانی مناطق محروم در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عزیز علی‌نژاد اظهار کرد: این امتیاز برای کالاهای وارداتی از مرز ارمنستان در نوردوز و نخجوان در جلفا بوده و در این طرح تجار و بازرگانان علاوه بر بهره‌مندی از سهم تخفیف 15 درصدی منطقه آزاد ارس از تخفیف 15 درصدی سود بازرگانی مناطق محروم نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: تجار و بازرگانان می‌توانند با مدیریت حمل کالای خود از هر دو تخفیف استفاده کنند.

علی‌نژاد با بیان اینکه تخفیف‌های ارائه شده در منطقه آزاد ارس برای انواع کالا متفاوت است، افزود: برای مثال حقوق ورودی کالای ام دی اف که 30 درصد است اگر چنانچه از طریق مرزهای جلفا و نوردوز وارد شود؛ واردکنندگان کالا می‌توانند پس از استفاده از تسهیلات و تخفیفات 15 درصدی سود بازرگانی منطقه آزاد ارس از تخفیف 15 درصدی از سود بازرگانی باقیمانده کالا ویژه مناطق محروم به صورت توامان استفاده کنند.

علی‌نژاد تخفیفات ارائه شده در منطقه آزاد ارس را امتیازهای خوبی برای کسب سود بیشتر تجار و بازرگانان دانست و افزود: مزیت‌هایی همچون اجرای قانون ارزش افزوده، معافیت مالیاتی، عدم پرداخت عوارض گمرکی، وجود زیرساختهای انبار و ترانزیت ریلی و جاده‌ای و موقعیت استراتژیک این منطقه از جمله نزدیکی به کشورهای حوزه CIS، همسایگی با سه کشور ارمنستان،آذربایجان و نخجوان و نزدیکی به کشور ترکیه بعنوان پل ارتباطی با اروپا و سهولت تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری زمینه حضور سرمایه‌گذاران مختلفی را در ارس فراهم کرده است.

انتهای پیام/60002/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول