اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان:

قیام گسترده مردم چاره‌ای جز فرار برای شاه خائن نگذاشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان گفت: قیام و نهضت انقلابی مردم ایران به حدی عظیم و گسترده بود که چاره‌ای جز فرار برای شاه خائن نگذاشت.

قیام گسترده مردم چاره‌ای جز فرار برای شاه خائن نگذاشت

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) از سال 42 آغاز شد و مبارزات آنها نهضت بزرگی را علیه ظلم شاهنشاهی، استکبار و استبداد آمریکا و انگلیس رقم زد.

وی تصریح کرد: سال‌ها ملت ایران در این رابطه مبارزه کرده و در این راه شهیدان زیادی داده و زندان‌ها و تبعیدهای زیادی را به جان خریدند تا اینکه زمینه‌های پیروزی ملت ایران فراهم و رژیم طاغوتی تضعیف و پایه‌های آن سست شد.

امام جمعه بهبهان افزود: در سال 56 و به خصوص پس از شهادت فرزند امام(ره) به دست رژیم، قیام مردم شدیدتر شده و از سوی دیگر رژیم دست به سرکوب حرکات مردم زد تا اینکه ملت به خیابان‌ها ریخته و شعار مرگ بر شاه سر دادند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن سرکوب، هشدار، حکومت نظامی، تغییر دولت‌ها و دولت نظامی نیز نتوانست ملت ایران را از مبارزه باز دارد تا اینکه چاره‌ای جز فرار از کشور برای شاه طاغوتی ایران باقی نماند.

ابوعلی ادامه داد: در پایان در 26 دی 57 شاه طاغوتی از ایران فرار کرد و پس از مدت کوتاهی امام راحل(ره) به وطن بازگشته و انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 57 با ساقط کردن دولت دست‌نشانده بختیار به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام شاهنشاهی و ظالم که به تعبیری حدود 2 هزار و 500 سال در کشور حکومت می‌کرد برای همیشه از بین رفت و برای اولین بار نظام سیاسی جمهوری و آن هم از نوع اسلامی برقرار شد.

امام جمعه بهبهان در پایان با مهم برشمردن نقش مقام معظم رهبری در پیروزی‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز هم ملت ایران مسیر و قدرت خود را در سایه رهبری‌های حکیمانه و عالمانه رهبری ادامه می‌دهد و در مبارزه با آمریکا روز به روز موفق‌تر شده و شکست‌های سنگینی را به پیکره آنان وارد می‌کند.

انتهای پیام/72003/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول