اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجرای ماده 16 قانون شوراها در هاله‌ای از ابهام

دانش‌آموزان در انتظار مساعدت انبوه‌سازان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم گفت: با اجرایی شدن ماده 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش، انبوه‌سازان برای تأمین هزینه زمین مدارس با سازمان آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

دانش‌آموزان در انتظار مساعدت انبوه‌سازان

ابوالفضل پورمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: امید آن داریم که با تصویب تعدادی از مواد قانون در شوراهای‌ استان، بخشی از مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.

وی با بیان اینکه ماده 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش تاکنون به اجرا درنیامده است افزود: بر اساس این مصوبه، انبوه‌سازان استان با پرداخت عوارض، هزینه لازم برای خرید زمین را در اختیار شهرداری قرار می‌دهند.

کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: سازمان شهرداری و خیرین مدرسه‌ساز استان برای ساخت و ساز مدارس آماده همکاری هستند که این اقدام نیازمند ابلاغ شورای اسلامی شهر به شهرداری است تا زمین‌های خریداری شده به سازمان آموزش و پرورش تحویل داده شود.

پورمحمدی با بیان اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش در 26 دی 72 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است گفت: مطابق این قانون، هر سال از 24 تا 30 دی به برگزاری هفته شوراها اختصاص دارد.

وی هدف از برنامه‌های هفته شوراها را آشنایی مردم و مسئولان استان با مواد قانونی تشکیل شوراها عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به مواد ارزشمند قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، به منظور مشارکت عموم مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات آموزشی، برنامه‌های ویژه‌ای در این هفته برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: در روز پنجشنبه 28 دی نشست صمیمی با استاندار و با حضور اعضای تمام شوراها برگزار می‌شود و  همچنین امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

پورمحمدی گفت: برگزاری نشست صمیمی با معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیرانتفاعی از دیگر برنامه‌های هفته شوراها است.

وی ضمن تشریح دیگر برنامه‌های ویژه هفته شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ای برای ارائه دستاوردهای شورا از صدا و سیما پخش خواهد شد که مدیرکل آموزش و پرورش استان در یکی از این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کند.

کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فراخوان مقاله و طراحی پوستر در میان فرهنگیان استان، هم‌زمان با هفته شوراها خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مسابقه کتاب‌خوانی که منبع آن کتاب «قانون تشکیل شوراها» است به صورت الکترونیک و برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه اخبار مرتبط با هفته شوراها از طریق جراید عمومی، سایت‌های خبری، تراکت و بروشور اطلاع‌ رسانی می‌شود افزود: در هفته شوراها دوره آموزشی ضمن خدمت برای اعضای شوراهای‌ آموزش و پرورش برگزار می‌شود و علاوه بر این در هر منطقه استان برنامه جداگانه‌ای در نظر گرفته شده‌ است.

وی با اشاره به برنامه تقدیر از شورای برتر منطقه در پایان هفته شوراهای‌ آموزش و پرورش گفت: سال گذشته شهر کهک به عنوان شورای برتر برگزیده شد و در آخرین ارزیابی کشوری از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، استان قم حائز رتبه ممتاز کشوری شد.

کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم در خصوص عملکرد شوراهای‌ آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این شوراها شامل شورای استان، شهرستان و سه شورای آموزش و پرورش منطقه است که از سوی شورای استان تاکنون 9 جلسه برگزار شده و این جلسات نزدیک به 70 مصوبه داشته است.

پورمحمدی به طرح حضور روحانیت در مدارس به عنوان یکی از مصوبه‌های این شورا اشاره و تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در شورای آموزش و پرورش استان قم به تصویب رسیده و در حال کشوری شدن است که مطابق این ماده، روحانیون حداقل شش تا 12 ساعت در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این شورا اردوی مشهد برای دانش‌آموزانی است که تا به حال به زیارت حرم امام رضا (ع) نرفته‌اند.

کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: به همت کمیته امداد و هزینه آموزش و پرورش سالیانه هزار دانش‌آموز از این طریق عازم مشهد مقدس می‌شوند.

پورمحمدی برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان را مصوبه دیگر شوراهای آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: با درخواست و پیشنهاد مسئولان کتابخانه‌های مدارس، تاکنون هزاران جلد کتاب به صورت رایگان به مدارس اهدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هر شورا چهار کارگروه دارد که مصوبات را بدون دریافت حق‌الزحمه پیگیری می‌کنند افزود: مطابق ماده 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش استان، سازندگان مجتمع‌های تجاری برای هزینه خرید زمین مورد نیاز برای احداث مدارس با سازمان آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

کارشناس مسئول امور شوراها و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و به اجرا درآمدن این طرح، تعداد مدارس استان به حد مطلوبی افزایش پیدا کند.

پورمحمدی ادامه داد: مطابق ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش، انبوه‌سازان باید به ازای هر 200 واحد، اقدام به ساخت یک مدرسه کنند که قسمتی از این طرح در شهرک پردیسان قم به اجرا در آمده است.

انتهای پیام/2258/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول