اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت های مردمی و خانواده وزیر آموزش و پرورش:

شورای آموزش و پرورش عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری است

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی و خانواده وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری است، گفت: آرامش و کاهش دغدغه خانواده‌ها، نتیجه عملکرد و اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش است.

شورای آموزش و پرورش عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرشته حشمتیان بعد از ظهر امروز در همایش شوراهای آموزش و پرورش مناطق استان مرکزی در سالن اجتماعات کانون امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه تلاش خرد جمعی همراه با همت فردی سبب موفقیت شوراهای آموزش و پرورش شده است، اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت و همراهی اولیای دانش‌آموزان با مدرسه باید به نحو احسن با خانواده‌ها ارتباط برقرار کنند چرا که شوراهای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین نقش بی‌بدیلی دارند.

وی تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش اتاق فکر و تجلی مشارکت مردمی، محل بارش اندیشه در تعلیم و تربیت و عنصر گره‌گشا و ظرفیت مناسبی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آموزش و پرورش هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی و خانواده وزیر آموزش و پرورش نقش آموزش و پرورش و شوراها را در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی مهم و حساس دانست و افزود: امروز شوراها یک ظرفیت مهم برای تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و تحقق و تسهیل در امر پیشرفت به شمار می‌روند که این نتیجه تمرکززدایی و اعتماد به مسئولان محلی است.

حشمتیان تشکیل شورای آموزش و پرورش را حاصل تدابیر حکیمانه و سنجیده سیاستگذاران عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان سرمایه و ثروت ایران اسلامی هستند و هیچ ثروتی بالاتر از داشتن فرزندان صالح نیست و مراقبت از این عزیزان افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است.

استاندار مرکزی نیز در این همایش گفت: برنامه‌ریزی و نگاه کامل و جامع دولت‌ به رشد و پیشرفت آموزش و پرورش در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری ستودنی است چرا که این توجه سبب خلاقیت‌های چشمگیر شده است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از برنامه‌های اساسی دولت در زمینه توانمندسازی دانش‌آموزان در بخش‌های تربیتی، علمی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: مردم برای کمک و حمایت از آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف باید همچون گذشته دولت را یاری کنند چرا که دشمن برای ضربه زدن و تضعیف آموزش و پرورش دست از توطئه بر نمی‌دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش در 26 دی ماه سال 1372 توسط نمایندگان تصویب و تشکیل شد، گفت: آموزش و پرورش استان مرکزی تا به حال 183 جلسه و هزار و 100 مصوبه در سال 91 داشته که اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 200 مدرسه، همکاری در برگزاری بزرگداشت مقام معظم رهبری در استان٬ حمایت شورا به منظور اجرای نظام 6٬3٬3 در سال 91-92 و اجرای طرح ارتقاء سواد خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی از مصوبات این شورا بوده است.

سیف‌الله کریم‌زاده با توجه به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول آموزش و پرورش یک نقشه راه است که با توجه با فرمایشات مقام معظم رهبری باید همه در این مسیر گام بردارند.

در پایان از شوراهای برتر آموزش و پرورش مناطق استان و نفرات برتر مقاله نویسی با اهدا لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/87005‌/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول