اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی:

طرح توانمندسازی بانوان روستایی اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: طرح توانمندسازی بانوان روستایی تصویب شده و پس از تکمیل آئین‌نامه این طرح به دستگاه‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود.

طرح توانمندسازی بانوان روستایی اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صدیقه خدیوی ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در سالن ویدئو کنفرانس استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: طرح توانمندسازی بانوان روستایی در سال گذشته با اعتبار شاخص‌های فرهنگی به تصویب کلی رسیده بود، اما به سبب اینکه اعتبار شاخص‌های فرهنگی به طور کامل تعلق نگرفت به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسید.

وی با اشاره به اینکه در هر تهدیدی فرصتی نهفته است، ادامه داد: این طرح در حال حاضر پس از برگزاری چندین جلسه کاربردی و با توجه به عدم نیاز به بودجه و اعتبار برای کارگروه،‌ و تامین اعتبار از طریق دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و به اجرا می‌رسد.

خدیوی با تاکید بر سخن مقام‌ معظم رهبری مبنی هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی، افزود: در طرح توانمندسازی بانوان روستایی دستگاه‌ها نیاز به یک هدایت‌ ستادی دارند و به سبب اینکه در این طرح موازی‌کاری نشود و فعالیت‌ آنها هم‌افزایی داشته باشد نیاز به سیاستگذاری کارگروه بانوان و خانواده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از وظایف اصلی کارگروه بانوان و خانواده در این طرح هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و همچنین نظارت بر عملکرد و نتایج این طرح است.

این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه روستایی زیربنای پیشرفت پایدار است و محور پیشرفت در هر جامعه‌ای انسان‌ها هستند حدود 32 درصد از جمعیت خراسان‌رضوی در روستاها ساکن هستند که 50 درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

خدیوی گفت: رفع محرومیت‌های موجود در روستاها و ارتقای بهبود کیفیت زندگی روستائیان می‌تواند در پیشرفت روستاها و پیشگیری از مهاجرت به شهرها تاثیرگذار باشد که در این راستا توانمندسازی بانوان روستایی، راهبردی بنیادین در این عرصه است و نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: آموزش و ارتقای سطح آگاهی فرهنگی و اجتماعی بانوان روستایی و همچنین کمک به کاهش فاصله برخورداری بانوان روستایی در مقابل بانوان شهری می‌تواند در توسعه و کیفیت اجتماعی جامعه تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی بانوان روستایی با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مستمر و جاری دستگاه‌های اجرایی روستاها در راستای رفع محرومیت این قشر مؤثر است و سبب برخورداری بیشتر بانوان روستایی از ظرفیت‌های موجود در کیفیت زندگی می‌شود.

خدیوی اضافه کرد: هدف کلی این طرح ارتقای دانش، مهارت‌ و توانمندی‌های بانوان روستایی به منظور نقش‌آفرینی زن روستایی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت و همچنین افزایش و تحکیم کارکردهای خانواده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی اذعان داشت: از برنامه‌های طرح توانمندسازی بانوان روستایی می‌توان به مهارت‌های زندگی، احکام و اخلاق بانوان، بهداشت و تغذیه سالم، اشتغال و آشنایی بانوان با کسب و کار بازاریابی بیمه و تامین اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی و ایجاد حداقل یک تیم ورزشی در هر روستا برای بانوان و مطالعه و کتاب‌خوانی اشاره کرد.

انتهای پیام/70018/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول