اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

نبود دیدگاه مثبت به اصفهان / نگاه رئیس جمهور به مشکل آب اصفهان درآمدی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به دیدار مشترک مجمع نمایندگان استان به همراه استاندار اصفهان با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور دیدگاه مثبتی برای حل مشکلات استان اصفهان ندارد.

نبود دیدگاه مثبت به اصفهان / نگاه رئیس جمهور به مشکل آب اصفهان درآمدی است

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر با اشاره به دیدار مشترک مجمع نمایندگان استان اصفهان به همراه استاندار اصفهان با رئیس جمهور اظهار کرد: آنچه که از این جلسه گویا بود نشان داد رئیس جمهور دیدگاه مثبتی برای حل مشکلات استان اصفهان ندارد و رایحه امیدی از ایشان برای حل مشکلات استان مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: در این جلسه دو ساعته مشکلاتی همچون خشکسالی، کشاورزی، دامپروری و صنعت استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید به عنوان یکی از مراکز مهم مذهب تشیع در جهان و شهرهای مهم در عرصه نظام و انقلاب محسوب می‌شود، افزود: نمایندگان استان اصفهان به عنوان نمایندگان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با رئیس جمهور دیدار نمودند.

وی افزود: از ویژگی‌های این جلسه تشریح مشکلات کشور، استان و شهرستان‌های استان توسط تمام نمایندگان استان بود.

از دیدگاه نمایندگان، اصفهان استان برخوردار نیست

وی تصریح کرد: در این جلسه مهم‌ترین نکته بیان شده از دیدگاه نمایندگان استان این بود که استان اصفهان یک استان غیر برخوردار است، آمار و ارقام اعلام شده از استان با سفید نمایی از استان خارج و اعلام می‌شود.

صرامی گفت: نمایندگان استان از نزدیک مشکلات استان را حس و لمس می‌کنند، بعضی از آمارهای غیر واقعی استان به مسئولان کشور اعلام می‌شود و همین مسئله باعث از بین رفتن ظرفیت‌های استان نیز می‌شود.

هیچ مبلغی از بودجه های مهر ماندگار به استان اختصاص نیافته است

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه مبلغی بابت بودجه‌های مهر ماندگار به استان اصفهان اختصاص نیافته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر افزود: نمایندگان استان به رتبه‌بندی مالیاتی استان اصفهان اعتراض دارند، استان اصفهان رتبه دوم درآمد مالیاتی کشور را دارد، ولی از نظر دریافت بودجه دولتی در رتبه سی‌ام قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه من به صراحت این موضوع را به اطلاع رئیس جمهور رساندم، گفت: استان اصفهان به جای حمایت و تشویق، از لحاظ کسب در آمدهای مالیاتی در پرداخت مازاد مالیات خود تنبیه می‌شود.

وی افزود: در این دیدار یکی از اعتراضات نمایندگان به شخص رئیس این بود که چرا در بخش اختصاص مازاد درآمد مالیاتی، هیچ کمکی به استان نشده است و از مجموع 170 میلیارد تومان سهم استان، فقط 13 میلیارد تومان به استان واریز شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طبق قانون در حالت خوش‌بینانه باید 50 درصد از درآمد مازاد استان اصفهان به خود استان اختصاص یابد، ولی ما شاهدیم در عمل و اجرا کمتر از 10 درصد درآمدهای مازاد به استان اصفهان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه تبعیض‌ها سزاوار مردم شهید پرور استان نیست، گفت: در جدول تخصیص بودجه دولتی شاهد هستیم با وجود جایگاه مالی و آمار جمعیت استان، به بعضی از استان‌های دیگر 130 تا 150 درصد اعتبارات افزایش یا تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: نمایندگان استان به اتخصاص اعتبارات دولتی انتقاد دارند، این‌گونه اعمال تبعیض از آثار عملکرد دولت دهم در استان اصفهان می‌باشد.

صرامی با اشاره به اینکه موضوعات بودجه استان، خشکسالی، آب و صنعت مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، گفت: موضوعات مربوطه توسط نمایندگان از پیش تعیین شده و به تفصیل و با شفافیت سخن مطرح شد.

نگاه رئیس جمهور به مشکل آب اصفهان نگاه کسب در آمد است نه حفظ حیات استان

وی گفت: مجمع نمایندگان معتقد است مشکل آب استان اصفهان مشکل مدیریتی است، ولی رئیس جمهور اعتقادی به این مطلب ندارد، رئیس جمهور به حل مشکل آب اصفهان نگاه درآمدی دارد، ولی کشاورزان و مردم استان اصفهان به آب به عنوان حیات و زندگی نگاه می‌کنند.

صرامی با اشاره به اینکه نحوه تصمیم گیری غلط دولت دهم و شخص رئیس جمهور عامل مشکل آب استان است، افزود: رئیس جمهور راهکار حل مشکلات آب استان را تغییر روش آبیاری می‌داند، اجرای این راهکار به عمر دولت دهم وصال نمی‌دهد و قابل اجرا هم نیست.

صرامی در خصوص موضوع آب اصفهان گفت: نمایندگان به رئیس جمهور اعلام کردند همچنان آب رودخانه زاینده‌رود قطع است و حق‌آبه داران و کشاورزان و باغداران استان مثل گذشته همچنان مشکل آب دارند و یکی از دغدغه کشاورزان استان خشکسالی سال آینده است.

نماینده مردم خمینی شهر با تصریح این مطالب گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، ذخیره آب سد زاینده رود جوابگوی نیاز اصفهان نیست و امروز آب اصفهان دچار مشکلات جدی و اساسی است و کشاورزان استان برای تولید محصولات خود در استان به علت بی‌آبی حرفی برای گفتن ندارند.

وی تصریح کرد: خشکسالی سال‌های اخیر و خشکیده شدن حدود 75 درصد از باغات و اراضی کشاورزی شرق و شمال استان خود حاکی از وجود مشکلات خشکسالی است، حال جای تعجب است رئیس جمهور چگونه می‌گوید این مشکلات وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: رئیس جمهور در این دیدار با هدف جلب نظر نمایندگان اظهار علاقه‌مندی خود را به مردم استان اصفهان اعلام کرد و به جای قبول سخنان حق‌آبه داران و کشاورزان استان در خصوص تقسیم آب رودخانه زاینده‌رود، مثل همیشه سخن از عدالت زد.

وی خاطرنشان کرد: امروز سخن کشاورزان و حق‌آبه داران استان اجرای عدالت و اجرای طومار معروف شیخ بهایی برای تولید محصولات کشاورزی استان است.

وی افزود: در گذشته کشاورزان استان به علت تولید بالای محصولات کشاورزی زکات می‌دادند، ولی امروز به علت عدم اجرای عدالت در تقسیم و مدیریت آب باید زکات بگیرند.

* فقط 40 درصد ظرفیت اشتغال استان اصفهان فعال است

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این دیدار، موضوع اشتغال و ضریب بیکاری استان بود، افزود: طبق مستندات اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن استان از مجموع ظرفیت بخش تولید و صنعت فقط 40 درصد ظرفیت اشتغال استان فعال است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: راهکار حل مشکل اشتغال و معضل بیکاری، استفاده و فعال و زنده نمودن 60 درصد راکد بخش صنعت و تولید استان با استفاده از راهکارهای حمایتی است و حل این مشکل نیاز به روش مدیریت قوی دارد.

وی بیان داشت: شرایط موجود اشتغال استان نشان می‌دهد که مدیریت استان قادر به احیا و نهادینه کردن بخش راکد صنعت و تولید استان نیست و نمایندگان استان از احیای بخش راکد ظرفیت اشتغال استان نا امید هستند.

صرامی با اشاره به بیان اعلام آمار واقعی مشکلات ناشی از نبود آب در استان اصفهان در حضور رئیس جمهور گفت: مسئولان استان به خصوص شخص استاندار اصفهان در بیان آمار مربوط به مشکلات آب استان سفید نمایی می‌کنند چراکه اطلاعات واقعی نمایندگان با مسئولان اجرایی متفاوت است.

وی بیان داشت: برای نمایندگان استان اختلاف آمار اعلام شده در حضور رئیس جمهور مورد سؤال و انتقاد بود.

صرامی با اشاره به اینکه نمایندگان استان به عنوان نمایندگان مردم، متعهد به دریافت اعلام آمار واقعی هستند و قضاوت نهایی در خصوص آمار اعلام شده به عهده نمایندگان مردم است، گفت: هر یک از نمایندگان استان از نگاه علمی و کارشناسی به طرح موضوعات نگاه می‌کند.

وی افزود: نمایندگان در دیدگاه و سخنان رئیس جمهور فقط شاهد نگاه امید بخش شخص دکتر احمدی نژاد بودند که در بیان جملات و درخواست‌های نمایندگان، اعلام می‌کرد این‌گونه که نمایندگان می‌گوید نیست.

صرامی گفت: سئوال ما از رئیس جمهور این بود اگر این‌گونه که شما می‌گویید مشکلات وجود ندارد، پس مشکلات کشاورزان، بخش صنعت و تولید، آن گونه که نمایندگان آنها به اعلام می‌کنند چیست و پیشنهاد ما این است موضوعات و مشکلات مطرح شده استان در این جلسه مورد کارشناسی کارشناسان دولت قرار گیرد تا موضوع برای شخص رئیس جمهور شفاف شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: وقتی نمایندگان استان به عنوان نمایندگان مردم و به عنوان منتخبین تفکرات اصولی و ولایی مردم، اطلاعات و آمار مشکلات بدنه جامعه را اعلام می‌کنند، لزومی ندارد رئیس جمهور به نمایندگان مجلس اعلام کند که آن گونه که شما می‌گویید مشکلات استان این گونه نیست.

وی تاکید کرد: ما شاهد هستیم بعضی از همین آقایان در انتخابات سال آینده با اعلام همین آمار دروغین و با هدف کسب رأی برای تفکرات خود به دنبال جلب آراء از مردم هستند.

* چرا با وجود آمارهای موجود، دولت مدعی اجرای عدالت برای استان اصفهان است

صرامی در ادامه با بیان اینکه دیدگاه رئیس جمهور به استان دیدگاه مورد انتظار نیست، اعلام کرد: نمی‌توان انتظار داشت با وجود دیدگاه ناعادلانه در توزیع درآمد مالیاتی استان بگویم این دیدگاه ناشی از عدالت مسئولان دولت است، سئوال ما این است چرا با وجود اعداد و آمارهای موجود، دولت مدعی اجرای عدالت برای استان اصفهان است.

وی گفت: در درخواست نمایندگان استان برای اعلام شاخصه‌ای محاسبه مالیاتی، یکی از مسئولان مالیاتی کشور گفت ما هیچ‌گونه شاخصی با محاسبه نداریم، وقتی که مسئولان مالیاتی بدون شاخص مالیات کسب می‌کند، مشخص است که بدون شاخص هم درآمدهای مالیاتی را توزیع می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تا این لحظه  هیچ‌گونه بودجه‌ای از محل بودجه‌های مهر ماندگار وارد استان نشده، گفت: انتظار ما از رئیس جمهور اجرای گام‌های عمیق برای اجرای هرچه بهتر عدالت برای استان اصفهان است.

صرامی ضمن تأکید بر اینکه وجود بعضی از صنایع مادر در اصفهان سبب شده نمایندگان استان به حل مشکلات استان یک نگاه ملی داشته باشند و نه منطقه‌ای، گفت: از جمله دستورات رئیس جمهور به استاندار، برگزاری جلسه برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید استان و اعلام نتایج این جلسات به رئیس جمهور بود.  

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول