اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سنگ شهر اصفهان:

صنعت سنگ استان اصفهان بیمار است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه سنگ شهر اصفهان گفت: در حال حاضر صنعت سنگ در استان اصفهان بیمار است چرا که 95 درصد از تولیدات سنگ اصفهان در استان مصرف نمی‌شود.

صنعت سنگ استان اصفهان بیمار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اکبر دفاعی ظهر امروز در جمع اعضای اتحادیه سنگبری‌های استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی محمود‌آباد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دور‌نما‌ها برای توسعه صنعت سنگ باید بلند باشد، اضافه کرد: صنعت سنگ کشور باید در بازار‌های جهانی به جایگاه ویژه و مناسبی دست پیدا کند.

رئیس اتحادیه سنگ شهر اصفهان با تأکید بر اینکه صنعت سنگ اصفهان با بهبود و تقویت وضعیت خود باید در بازار‌های جهانی به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کند، تصریح کرد: اما در حال حاضر صنعت سنگ در استان اصفهان بیمار است و مسئولان باید با استفاده از ابزار‌های قانونی نسبت به بهبود وضعیت سنگ در استان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 95درصد از تولیدات سنگ اصفهان در استان مصرف نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر صنعت سنگ در استان اصفهان با وضعیت خاصی مواجه شده است و بسیاری از مجموعه‌های فعال در بخش صنعت سنگ استان در حالت تعطیل شدن ناچاری قرار دارند.

دفاعی با بیان اینکه تمام واحد‌های سنگ‌بری و فعالان عرصه صنعت سنگ در استان نسبت به پرداخت پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده گلایه‌مند هستند، تاکید کرد: چرا که این افراد نمی‌دانند زمانی که پولی از سوی دولت دریافت نکرده‌اند چرا باید این مالیات را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت پس از تعطیل شدن کارخانه‌ها باید اصلاح شود و ماشین‌آلات موجود در این کارخانه‌ها نیز باید نو‌سازی شود، افزود: دولت باید نسبت به وضعیت صنعت سنگ در سراسر کشور بیدار باشد و نسبت به ساماندهی وضعیت صنعت سنگ چاره‌اندیشی کند.

رئیس اتحادیه سنگ شهر اصفهان گفت: با تعطیل شدن کارخانه‌های سنگ‌بری در استان چرخه فعالیت صنعت سنگ استان فلج می‌شود و فعال شدن مجدد این کارخانه‌ها پس از تعطیل شدن آنها امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان به عنوان مهم‌ترین راهکار برای کاهش درصد بالایی از مشکلات موجود در جامعه است، اظهار کرد: اما با تعطیل شدن کارخانه‌های سنگ‌بری نه تنها گره‌ای از مشکلات جامعه باز نمی‌شود و هیچ شغلی برای جوانان ایجاد نمی‌شود بلکه درصد بالایی از فعالان عرصه صنعت سنگ نیز بیکار می‌شوند.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول