اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح محب در 11 محله استان اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان از اجرای طرح آموزشی محب در 11 محله این استان خبر داد.

اجرای طرح محب در 11 محله استان اصفهان

مرضیه فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با آغاز ابلاغ طرح محب، اجرای این طرح برای نخستین بار از سال 86 به صورت پایلوت در شهرستان مبارکه استان اصفهان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح کشوری توسط دفتر مشاوره خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی در استان‌های مختلف اجرا می‌شود، گفت: توسعه طرح محب در استان اصفهان در دو محله شهرستان کاشان و یک محله در شهرستان مبارکه صورت گرفت.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در ادامه از افزایش تعداد محله‌های زیر پوشش در این استان از سه محله به 11 محله در سال جاری خبر داد و افزود: با افزایش اعتبارات طرح محب در سال جاری و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم‌اکنون این طرح در دو محله شهرستان کاشان، چهار محله شهرستان مبارکه، دو محله شهرستان خمینی‌شهر، دو محله شهرستان شهرضا و یک محله شهرستان لنجان اجرا می‌شود.

فرشاد خاطرنشان کرد: به طور متوسط در هر محله بیش از 500 تا 600 نفر اهالی محله مورد آموزش قرار گرفته و در مجموع بیش از 6 هزار نفر در 11 محله اجرای طرح محب آموزش‌های مورد نیاز را فرا می‌گیرند.

وی با تأکید بر جامعیت آموزش‌های ارائه شده در طرح محب تصریح کرد: افراد شرکت‌کننده در طرح محب استان اصفهان، مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و استرس، آموزش‌ها و کمک‌های مقدماتی روان‌شناختی، نحوه مداخله در بحران‌ها و انواع بلایا و نیز نحوه برخورد با هر نوع شرایط سخت را یاد می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر موارد آموزشی طرح شده توسط بهزیستی در این طرح، نکاتی پیرامون کمک‌های اولیه، بهداشت محیط، اطفای حریق و مسائل ایمنی از سوی دستگاه‌های هلال احمر، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی آموزش داده می‌شود.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان، برای این نوع آموزش‌ها در هر محله بین چهار تا پنج نفر روان‌شناس، مددکار و پزشک و همچنین هفت نفر از نیروهای بهزیستی فعالیت دارند.

وی از افزایش اعتبارات اجرای این طرح در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود آنکه در سال‌های گذشته برای هر محله 2 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده می‌شد، اما در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر 30 میلیون تومان از محل اعتبارات دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور برای اجرای این طرح در 11 محله استان اختصاص داده شده و تلاش می‌شود تا اعتباراتی نیز از طریق ستاد بحران استانداری اصفهان برای این طرح تخصیص داده شود.

این مسئول در پایان متذکر شد: انتظار می‌رود این آموزش‌ها بتواند بیش از 80 درصد استرس‌های روانی را رفع کرده و در بحران‌ها مفید واقع شود. 

انتهای پیام/2406/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول