اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خبر داد

پیش‌بینی برداشت 100 هزار تن پیاز از مزارع جیرفت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: کار برداشت پیاز از 2 هزار هکتار مزارع طرح استمرار جیرفت آغاز و پیش‌بینی می‌شود 100 هزار تن پیاز برداشت و به بازارهای کشور عرضه شود.

پیش‌بینی برداشت 100 هزار تن پیاز از مزارع جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: برداشت پیاز از 2 هزار هکتار مزارع طرح استمرار شهرستان جیرفت از نیمه اول دی ماه آغاز و تاکنون قریب به 200 هکتار از محصول مزارع برداشت شده است.

وی افزود: جیرفت به دلیل شرایط خاص آب و هوایی یکی از محدود مناطقی است که در فصل زمستان کشاورزان قادر به تولید محصول پیاز هستند و در سال جاری نیز تاکنون حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت متوسط عملکرد پیاز در هر هکتار از مزارع جیرفت را 50 تا 60 تن در هکتار عنوان کرد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از 100 هزار تن پیاز برداشت و به بازارهای کشور عرضه شود.

سیفی خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت برای برنامه‌ریزی به منظور جلوگیری از کشت بی‌رویه و رعایت سیاست الگوی کشت در منطقه اقدام به ایجاد تمهیدات لازم در زمینه رعایت برنامه ابلاغی کرده تا کشاورزان که اقدام به تولید محصولات زراعی می‌کنند به دلیل تولید بی‌رویه دچار ضرر نشوند.

انتهای پیام/2655/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول