اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط وزارت نیرو انجام شد

تمدید ممنوعیت توسعه برداشت آب دشت‌های اسفراین و صفی آباد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: وزارت نیرو به علت تداوم کاهش حجم منابع آب زیرزمینی دشت اسفراین و صفی آباد ، ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی این دشت‌ها را تمدید کرد.

تمدید ممنوعیت توسعه برداشت آب دشت‌های اسفراین و صفی آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی «علیرضا عامری» با بیان اینکه وزارت نیرو به علت تداوم کاهش حجم منابع آب زیرزمینی دشت اسفراین و صفی آباد ، ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی این دشت‌ها را تمدید کرد، اظهار داشت: این کار بر اساس قانون توزیع عادلانه آب و با هدف پیشگیری از کاهش شدید سطح آب زیرزمینی در این دشت‌ها انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس، هرگونه افزایش و توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی شامل حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات یا افزایش حجم برداشت از منابع آب در محدوده این دشت‌ها طبق نقشه‌های موجود در شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، ممنوع است.

عامری تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت نیرو، ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از دشت اسفراین تا اواخر آبان ماه سال 1396 و دشت صفی آباد تا اواخر دی ماه سال 1396 تمدید شده است.

وی گفت: در استان خراسان شمالی 11 دشت وجود دارد که به علت برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی توسط کشاورزان، توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی هفت دشت شامل جاجرم، سملقان، شیروان، بجنورد، شوقان، اسفراین و صفی آباد ممنوع است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اضافه برداشت از چاه‌های دارای پروانه و برداشت غیرمجاز آب از چاه‌های بدون پروانه، معضل اصلی منابع آب زیرزمینی استان است و خسارت زیادی به این منابع وارد کرده است.

انتهای پیام/63002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول