اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه آخر ماه صفر و با همکاری ارشاد گچساران

تعزیه سوق در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و به مناسبت دهه آخر ماه صفر هیئت عزاداری قمر بنی‌هاشم (ع) سوق در گچساران مراسم تعزیه برگزار کردند.

تعزیه سوق در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز مراسم تعزیه‌ای به مناسبت دهه آخر ماه صفر در پارک نفت این شهرستان برگزار که با استقبال گسترده مردمی همراه بود.

این تعزیه توسط هیئت عزاداری قمر بنی هاشم (ع) سوق و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران برگزار شد.

این تعزیه با موضوع شهادت امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) و حر بن یزید ریاحی بود.

تعزیه در ترویج فرهنگ عاشورایی در میان مردم تأثیر زیادی دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در حاشیه برگزاری این تعزیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان ابراز داشت: اداره ارشاد اسلامی گچساران در راستای ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی اقدام به ساماندهی و حمایت گروه‌های هنری تعزیه در این شهرستان کرده است.

سید زمان علی‌پور افزود: امروز و با توجه به دهه آخر ماه صفر از گروه تعزیه هیئت عزاداری قمر بنی هاشم سوق دعوت کردیم که مراسم تعزیه‌ای را در گچساران برگزار کنند.

وی یادآور شد: سوق سابقه تاریخی و بسیار مناسبی در بر پایی مراسم‌های مذهبی و تعزیه دارد و گروه تعزیه این شهرستان یکی از گروه‌های برتر در کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان این‌که برگزاری تعزیه می‌تواند در ترویج فرهنگ عاشورایی در میان مردم تأثیر زیادی داشته باشد، بیان کرد: تعزیه می‌تواند سبب آشنایی مردم با فرهنگ عاشورایی شود و آنان را در مسیر اهداف امام حسین (ع) قرار دهند.

تعزیه مردم را با فرهنگ عاشورایی آشنا می‌کند

مسئول هیئت عزاداری قمر بنی هاشم (ع) سوق نیز در حاشیه این تعزیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: کار ما یک کار سنتی بوده و سینه به سینه به این‌جا رسیده و بسیار خوشحال هستیم که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده و به امام حسین و نهضت عاشورا خدمت می‌کنیم.

آیت‌الله شجاعت با بیان این‌که 52 سال است در این زمینه فعالیت داریم، افزود: تاکنون در شهرهای مختلفی چون تهران، یزد و شهرهای خوزستان تعزیه برگزار کرده و همچنین در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب عنوان شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تعزیه می‌تواند جمعیت زیادی را در سوگ امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت به تفکر وا دارد و مردم را با فرهنگ عاشورایی آشنا کند.

انتهای پیام/82010/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول