اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کهگیلویه:

هنر تعزیه نقش مهمی در بازسازی و ماندگاری صحنه‌های کربلا دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان این‌که هنر تعزیه نقش مهمی در بازسازی و ماندگاری صحنه‌های کربلا دارد تصریح کرد: یکی از تاثیرگذارترین شیوه‌های پاسداشت رشادت‌های امام حسین (ع ) برگزاری تعزیه است.

هنر تعزیه نقش مهمی در بازسازی و ماندگاری صحنه‌های کربلا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه آزاد خردمند در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین سوگواره تعزیه استانی که در مجتمع فرهنگی دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: زبان هنر شیواترین و رساترین ابزار رساندن پیام است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: تعزیه یکی از ماندگارترین هنرهای آئینی ایرانیان است که از دیرباز توانسته جایگاه خود را در بین ایرانیان پیدا کند.

وی با بیان این‌که هنر تعزیه نقش مهمی در بازسازی و ماندگاری صحنه‌های کربلا داشته است، تصریح کرد: بدون شک یکی از تاثیرگذارترین شیوه‌های پاسداشت رشادت‌های امام حسین (ع ) و یارانش برگزاری تعزیه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با اشاره به این‌که همه مسئولان و هنرمندان باید در حفظ و اعتلای این نمایش آیینی همت کنند، تصریح کرد: البته نباید بگذاریم برخی بدعت‌ها وارد این نمایش دینی شوند.

وی عنوان کرد: بدترین آسیبی که می‌تواند این نمایش آیینی را تهدید کند ورود بدعت‌ها به تعزیه است و نباید برای گریاندن مردم دست به هر کاری بزنیم.

وی یادآور شد: البته با وجود انسان‌های عالم و متدینی که در بدنه تعزیه هستند کمتر دیده شده که تعزیه از مسیر اصلی خود خارج شود.

وی در ادامه با بیان این‌که هنر تعزیه در شهرستان کهگیلویه سابقه‌ای بیش از 100 سال دارد، بیان داشت: امیدواریم که هنرمندان این دیار مورد حمایت مسئولان قرار گیرند تا شاهد ارتقاء روز افزون این هنر در سطح استان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه بیان کرد: در هشتمین سوگواره تعزیه 16 گروه از سراسر استان حضور داشتند که در نهایت شش گروه به مرحله پایانی راه یافتند.

خردمند ادامه داد: گروه‌های تعزیه از 16 تا 21 دی‌ماه در تمامی شهرستان‌های استان به اجرای نمایش پرداختند.

فرماندار کهگیلویه نیز نمایش آیینی تعزیه را نمودی از عشق و ارادت شیعیان ایران اسلامی به خاندان اهل بیت دانست و بیان کرد: تعزیه باعث شده مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در طول تاریخ فراموش نشود.

ابراهیم جعفری اضافه کرد: نمایش تعزیه بهترین راه ترویج فرهنگ غنی عاشورا است و به همین دلیل باید سعی شود از اشعار و متن‌های پرمغز و با محتوا استفاده شود.

انتهای پیام/82008/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول