اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا عنوان کرد

مصونیت هنر تعزیه با اتکا به نسخه تاریخی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا گفت: به‌کارگیری نسخه تاریخی به عنوان یک راهکار مهم در جهت محافظت هنر تعزیه مطرح است.

مصونیت هنر تعزیه با اتکا به نسخه تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقرمحمدی با بیان این مطلب در اختتامیه دومین سوگواره تعزیه شهرضا اظهار کرد: برگزاری دومین سوگواره تعزیه شهرستان شهرضا به عنوان یک حرکت عظیم در حوزه فرهنگی و مذهبی به شکل شایسته اجرایی شد.

وی ادامه داد: قیام بزرگ عاشورا به عنوان یک حرکت ماندگار تاریخی همواره در آثار هنرمندان حوزه‌های مختلف به خوبی مورد ستایش قرار گرفته است.

فرماندار شهرضا با اشاره به لزوم انتقال اسوه‌های قیام عاشورا با به‌کارگیری ظرفیت‌های عظیم فرهنگی بیان کرد: همگان باید تلاش کنند که فرهنگ عاشورا در حوزه‌ها و ابعاد مختلف جامعه به خوبی تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت خواهی و ظلم ستیزی بشر ریشه در قیام عاشورا دارد، افزود: درک صحیح فرهنگ عاشورا به عنوان یک عامل راهگشا در تمامی مشکلات و نارسایی‌های جامعه مطرح است و باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده شود.

محمدی با تشریح جایگاه معنوی هنر فاخر تعزیه تصریح کرد: از آنجایی که نسل جوان امروزی در معرض آسیب‌های متعددی قرار گرفته است باید با برنامه‌ریزی صحیح زمینه افزایش نقش جوانان در این هنر ایجاد شود.

انتهای پیام/2301/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول