اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی آبیک خبر داد

احداث پنج واحد مسکونی در روستای صومعه‌دل ورزقان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک از احداث پنج واحد مسکونی در روستای صومعه دل از توابع شهرستان ورزقان در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از سوی سپاه ناحیه این شهرستان خبر داد.

احداث پنج واحد مسکونی در روستای صومعه‌دل ورزقان

مجید نجاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: احداث پنج واحد مسکونی در روستای صومعه دل از توابع ورزقان از سوی سپاه ناحیه شهرستان آبیک تعهد داده شده بود که 10 گروه جهادی 10 تا 15 نفره از ششم آبان ماه به روستای مذکور اعزام شدند.

وی افزود: کار فنداسیون و تخصصی واحدهای مسکونی از سوی بسیج سازندگی استان قزوین پیگیری شده بود و این در حالی است که کرسی‌چینی، سفت‌کاری، گچ خاک، شیب‌بندی و کف‌سازی از سوی جهادگران آبیکی انجام شد.

این مسئول ادامه داد: در روستای صومعه دل 200 واحد مسکونی بر اثر وقوع زلزله تخریب شده بود که استان قزوین تعهد کرده بود 57 واحد مسکونی را احداث کند که احداث پنج واحد بر عهده شهرستان آبیک نهاده شده بود که به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک اضافه کرد: خوشبختانه در روستای صومعه دل که بنا به گفته شورای اسلامی این روستا دارای 600 خانوار و جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر است، در زلزله تلفات جانی نداشته است.

نجاران خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که در 10 تیرماه امسال در دفتر امام جمعه به عنوان ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در شهرستان آبیک برگزار شد، مصوباتی به تصویب رسید که متأسفانه برخی از کمک‌ها که مالی بوده تاکنون تحقق نیافته است.

وی بیان داشت: در جلسه‌ای که در دفتر امام جمعه برگزار شده بود، شهرداری و بخشداری بخش بشاریات تعهد 100 میلیون ریال، شهرداری آبیک تعهد 100 میلیون ریال و بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک تعهد 100 میلیون ریال کمک مالی کرده بودند که تاکنون تنها از سوی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک مبلغ 60 میلیون ریال کمک شده است و از سوی مابقی ادارات مذکور اقدامی صورت نگرفته است که مطلوب است مسئولان به تعهدات خود تحقق ببخشند.

این مسئول اذعان داشت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک مبلغ 10 میلیون ریال، یکی از خیران اهل روستای زیاران مبلغ 10 میلیون ریال برای کمک به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی کمک نقدی کرده‌اند.

نجاران یادآور شد: هر یک از واحدهای مسکونی در 64 مترمربع برای هم‌وطنان صومعه دلی احداث شده است.

وی تصریح کرد: روستای صومعه دل شهرستان ورزقان شش شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/77006/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول