اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب و راه‌اندازی پست 63 کیلو ولت

ضریب اطمینان برق‌رسانی به مناطق زلزله‌زده ورزقان 2 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: با راه‌اندازی پست 63 کیلو ولت ظرفیت پست ورزقان به 30 مگا آمپر افزایش یافته و ضریب اطمینان برق‌رسانی به مناطق زلزله‌زده دو برابر شد.

ضریب اطمینان برق‌رسانی به مناطق زلزله‌زده ورزقان 2 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی بهاری‌وند عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان وقوع زمین لرزه در منطقه ارسباران، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان همگام با سایر سازمان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی برای کمک به هموطنان آسیب‌دیده تلاش شبانه‌روزی خود را در زمینه بازسازی شبکه‌های برق‌رسانی و افزایش ظرفیت و قابلیت برق‌رسانی شبکه‌های فوق توزیع منطقه انجام داد.

وی افزود: برای این منظور برق منطقه‌ای آذربایجان از هیچ کوششی دریغ نکرده است و افزایش ظرفیت تامین برق در پست 63 کیلوولت ورزقان از جمله ده‌ها اقداماتی است که در این امر به انجام رسانده است.

بهاری‌وند گفت: هر چند ظرفیت پست 30.63 کیلو ولت موجود ورزقان جوابگوی نیازهای مناطق زلزله‌زده ورزقان بود ولی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و آغاز فصل زمستان، احتمال داده می‌شد استفاده از هیترهای برق در مناطق زلزله‌زده افزایش داشته و مصرف برق منطقه بیشتر شود.

وی تصریح کرد: برق منطقه‌ای آذربایجان در اسرع وقت نسبت به تامین و راه‌اندازی یک دستگاه پست سیار 20.63 کیلوولت( به ظرفیت 15 مگاولت آمپر) در محل پست‌ فعلی ورزقان اقدام کرد.

بهاری‌وند اضافه کرد: با راه‌اندازی این پست، ظرفیت پست ورزقان از 15 به 30 مگاولت‌آمپر افزایش یافت و در نتیجه ضریب اطمینان برق‌رسانی به مناطق زلزله‌زده از محل این پست دو برابر شده است.

وی ادامه داد: با این اقدام، ترانسفورماتور دو کار تامین مطمئن برق مناطق زلزله‌زده را بر عهده خواهد داشت.

بهاری‌وند، هزینه صرف شده برای این کار را بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این هزینه از منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان تامین شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان خاطرنشان کرد: از زمان وقوع زلزله 21 مرداد اهر و ورزقان تاکنون تعداد شش دستگاه پست سیار، 20 کیلو ولت با مجموع قدرت یک هزار کیلو ولت آمپر و چند دستگاه موتور ژانورتورهای سیار 50 کیلو واتی از سوی برق منطقه‌ای آذربایجان برای تامین برق مطمئن مناطق زلزله‌زده نصب و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/60002/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول