اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال احمر خراسان جنوبی:

ویزیت سرپایی 1180 نفر در مناطق زلزله‌زده زهان انجام شده‌ است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون یک هزار و 180 نفر در مناطق زلزله‌زده زهان توسط هلال احمر خراسان جنوبی ویزیت سرپایی شده‌اند.

ویزیت سرپایی 1180 نفر در مناطق زلزله‌زده زهان انجام شده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ساعات اولیه پس از زلزله سه تیم درمان اضطراری متشکل از یک‌پزشک، چهار پرستار و یک تکنسین اتاق عمل در محل حادثه حضور یافتند.

وی از اعزام سه نفر به بیمارستان، انجام 181 نفر تزریقات و 37 نفر پانسمان از روز حادثه تاکنون خبر داد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: دو تیم بهداشت باروری متشکل از دو ماما و دو پرستار نیز به منطقه اعزام شدند.

لطیفی ادامه داد: تیم‌های مشاوره روانشناسی نیز در کنار تیم‌های بهداشت باروری به منطقه زلزله‌زده اعزام و به ارائه خدمت پرداختند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پس از حضور تیم‌های جوانان در زلزله آذربایجان،‌ شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور تکلیفی برای جوانان این جمعیت به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ کرده که در این راستا عملیات جستجو،‌ نجات، کمک‌های اولیه و اسکان اضطراری برعهده سازمان امداد و نجات و مسائل فرهنگی و اجتماعی بر عهده سازمان جوانان این جمعیت است.

محمدرضا عارف‌زاده افزود: در زلزله اخیر زهان،‌ تیم‌های 15 نفره سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از خراسان جنوبی و استان‌های همجوار مانند خراسان رضوی،‌ سیستان‌وبلوچستان،‌ کرمان و خراسان شمالی وارد منطقه حادثه دیده شدند.

وی اظهار کرد: جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت‌هایی از قبیل برپایی 16 خیمه نماز در روستاهای آسیب دیده،‌ نصب چادر گروهی در کنار خیمه‌های نماز در روستای شاج، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و دعای توسل در اردوگاه‌ها، ارائه خدمات روانی به 720 نفر از آسیب‌دیدگان، تشکیل کلاس‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، شعارنویسی در سطح روستا و نصب بنر‌های آموزشی را انجام داده‌اند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، برگزاری مسابقه نقاشی دیواری روی پارچه در سه مرحله با شرکت 130 کودک و نوجوان، توزیع هزار بسته لوازم‌التحریر، برگزاری کلاس‌های معرفتی با حضور 10 تن از روحانیون و طلاب زیر پوشش جمعیت، برگزاری مراسم هفتم جان باختگان روستای شاج، برگزاری مسابقات ورزشی بین نوجوانان و جوانان، شیارکشی و حفر کانال اطراف چادرها برای هدایت آب باران را از دیگر اقدامات جوانان جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد.

عارف‌زاده ادامه داد: همچنین جمع‌آوری محصولات زیر آوار زلزله‌زدگان، نصب پوشش چادر و ایجاد شهربازی کودک و نصب وسایل بازی، اعزام دو کاروان نیکوکاری اردوهای جهادی از شهرستان‌های قاین و زیرکوه از دیگر اقدامات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر قاینات اظهار کرد: تاکنون 158 امدادگر در قالب 471 نفر روز از قاین و زیرکوه به منطقه اعزام شدند و امدادرسانی ایشان ادامه دارد.

حمزه اسعدزاده افزود: مردم باید با مخاطرات احتمالی در حوادث طبیعی آشنایی داشته باشند که خبرنگاران نیز در این راستا نقشی اساسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: احداث شعبه جمعیت هلال احمر زیرکوه به تصویب رسیده است و اقدامات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

انتهای پیام/69005/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول