اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زیرکوه خبر داد

آواربرداری از 38 واحد ساختمانی در مناطق زلزله‌زده زهان

خبرگزاری فارس: فرماندار زیرکوه از آواربرداری تعداد 38 واحد ساختمانی در مناطق زلزله‌زده زهان خبر داد.

آواربرداری از 38 واحد ساختمانی در مناطق زلزله‌زده زهان

فرهاد فلاحتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از چند روز گذشته شایعه شده که بیماری در بین افراد و منطقه زلزله‌ زهان شایع شده که باید بگوییم تاکنون چنین اتفاقی حادث نشده و گزارشی از شیوع بیماری نداشتیم.

وی ادامه داد: اقدامات دامپزشکی و واکسیناسیون دام‌ها نیز انجام گرفته تا از شیوع بیماری از دام به انسان در این منطقه جلوگیری به عمل آید.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: کانکس مربوط به خدمات بهداشت و درمان نیز در این منطقه مستقر است تا اقدامات و خدمات درمانی لازم را به زلزله‌زدگان ارائه کند.

فلاحتی با بیان اینکه اکیپ‌های پزشکی سیار در روستاهای زلزله‌زده مشغول فعالیت هستند، افزود: دو پزشک متخصص هفته‌ای چند ساعت و در طی چند روز برای ویزیت بیماران به مناطق زلزله‌زده سرکشی می‌کنند.

وی با اشاره به فصل سرما و نیاز به وسایل گرمایی در بین زلزله‌زدگان یادآور شد: چراغ والر، بخاری برقی و کرسی برقی به حد نیاز آنها توزیع شده است.

فرماندار زیرکوه ادامه داد: این امکانات گرمایشی بخشی از نهادهای حمایتی، بخشی از سوی جمعیت هلال احمر و بخشی دیگر از کمک‌های خیران تامین شده است.

فلاحتی فصل سرما، برف و بوران را مانع پیشرفت فیزیکی ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در این منطقه دانست و اظهار کرد: تاکنون باید 139 واحد آواربرداری می‌شد که از این تعداد 38 واحد به طور کامل آواربرداری شده است.

وی با بیان اینکه به افراد زلزله‌زده در حد نیاز چادرنشینی وسایل زندگی داده شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای دادن وسایل بیشتر زندگی بعد از مستقر شدن در خانه و واحدهایشان صورت گرفته است.

انتهای پیام/690014/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول