اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

هر قزوینی روزانه 60 گرم زباله تولید می‌کند/ آمار ریزگردها خوشایند نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: هر قزوینی روزانه 60 گرم زباله تولید می‌کند.

هر قزوینی روزانه 60 گرم زباله تولید می‌کند/ آمار ریزگردها خوشایند نیست

علی آقافرهادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته هوای پاک در سالن جلسات محیط زیست استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این آمار در حالی است که در این استان روزانه 500 تن زباله تولید می‌شود.

وی با اشاره به مبحث مهم آلودگی این روزها در کشور بیان داشت: گرچه در سال‌های دور تا قبل از سال 84 اثری از ریزگردها در استان قزوین نبود، اما در مرور زمان ریزگردها در این استان برای خود جای پای جدیدی باز کردند.

آقافرهادی عنوان کرد: آمار ریزگردها متأسفانه آمار خوشایندی در استان قزوین نبود به طوری که در شش ماه نخست سال جاری بیش از 22 روز از هوای این استان را آلوده کرده بود.

وی ابراز داشت: در این سال‌ها غلظت مواد شدیدتر شد و در این راستا متأسفانه وجود واحدهای آلاینده شیمیایی در آلودگی هوا و سوخت نامناسب خودروها هوای بد استان قزوین را تشدید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه 290 واحد آلاینده شیمیایی در این استان هستند که امکان آلوده‌کردن هوای استان قزوین را دارند، تأکید کرد: در این سال‌ها با تذکرات و هشدار تلاش کرده‌ایم که آلودگی حاصل از این واحدهای شیمیایی را به مراتب به پایین‌ترین سطح خود برسانیم.

آقافرهادی با اشاره به اینکه به 11 واحد صنعتی فعال در این استان که استانداردهای لازم را رعایت نکرده بودند، برخورد جدی صورت گرفته است، افزود: با استفاده از عوامل بازدارنده از جمله جریمه و تعطیلی چند روزه این واحدهای صنعتی شش واحد صنعتی توانستند با مأموران حفاظت محیط زیست راه بیایند و استانداردهای لازم را رعایت کنند.

86 قبضه سلاح غیرمجاز در قزوین کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف 86 قبضه سلاح غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گفته آقافرهادی این آمار در حالی بوده است که آمار سلاح غیرمجاز کشف شده در استان قزوین چیزی در حدود 460 قبضه سلاح بوده است که چیزی در حدود 22 درصد آمار کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه نخست سال جاری بیش از 115 شکارچی غیرمجاز در این استان شناسایی شده است، اضافه کرد: در سال جاری این اداره‌کل مجوز شکار صادر نکرده است و شاید همین امر شکارچیان را به این مرحله کشانده است که بدون مجوز اقدام به شکار کنند.       

مرکز معاینه فنی بیدستان فردا راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به اینکه خودروها در صورت سوخت مناسب نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند، افزود: برای این منظور کنترل مناسب و کیفیت خودروها می‌تواند نقش مهمی را در این راه ایفا کند که به این منظور فردا مرکز معاینه فنی دیگری را در بیدستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

آقافرهادی بیان داشت: در حال حاضر چند مرکز معاینه فنی در سطح استان قزوین وجود دارد که به طور حتم این مراکز می‌تواند نقش مهمی را در راستای کاهش آلودگی هوا در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین جزو پنج استان برتر در راستای کاهش آلودگی هوا است، اذعان داشت: آلودگی هوا باید در این استان به پایین‌ترین شکل خود برسد و امیدوار هستیم در این راه همه مسئولان امر به ما کمک کنند.

انتهای پیام/77004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول