اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نوشهر در گفت‌وگو با فارس:

مکان‌یابی میدان زباله نوشهر از ابتدا اشتباه بود/ امکان ورود شیرابه زباله به رودخانه

خبرگزاری فارس: شهردار نوشهر گفت: مکان‌یابی میدان زباله نوشهر از ابتدا اشتباه بود این مکان با توجه به این که پایین دست آن رودخانه عبور می‌کند شیرابه‌های زباله وارد رودخانه می‌شود.

مکان‌یابی میدان زباله نوشهر از ابتدا اشتباه بود/ امکان ورود شیرابه زباله به رودخانه

علی امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر با اشاره به اینکه هر یک قطره شیرابه یک‌متر مربع آب را غیر شرب می‌کند، اظهار داشت: ساخت نیروگاه به این مشکلات پایان می‌دهد.

وی در ادامه به روند احداث نیروگاه تولید برق اشاره کرد و بیان داشت: نخستین نیروگاه تولید برق از زباله در کشور در نوشهر در حال احداث بوده و ظرفیت آن 200 تن است که کار ابنیه آن آغاز و بخشی از تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه در کشور سازنده آن انجام شد.

شهردار نوشهر خاطر نشان کرد: زمین این کارخانه در مجاورت میدان زباله شهرداری بوده که کل این میدان هفت هکتار و کل مساحت زیربنای کارخانه هم 5 هزار متر مربع است.

وی درباره خرید دو دستگاه خودروی حمل زباله عنوان کرد: دو خودرو تمام اتوماتیک جمع‌آوری زباله هر کدام به ارزش 230 میلیون تومان از سوی شهرداری نوشهر خریداری شد که ظرفیت حمل 20 تن زباله را دارد و کار چندین خودروی زباله را نیز انجام می‌دهد بنابراین خودروهای دیگر حمل زباله می‌توانند رزرو همدیگر باشند و سایر نقاط شهر را در پوشش قرار دهند.

وی گفت: اتاق پرس زباله آن ساخت آلمان و شاسی آن هم ساخت سوئد است و در هیچ جای استان چنین خودرویی با این تکنولوژی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نوشهر یک شهر توریستی است، ابراز داشت: شهر توریستی باید تدابیر و تفکراتش نیز در راستای همان توریستی بودنش باشد امروز چیزی که همه گردشگران را آزار می‌دهد زباله‌های پراکنده حاشیه محور نوشهر به رویان است.

امانی ادامه داد: با توسعه حریم شهر نوشهر تا مرز ملکار جزو محدوده شهرداری نوشهر شد و بنابراین برای برداشت زباله از این مسیر که منظره زننده دارد نیاز بود تا ادوات آن نیز تهیه شود.

شهردار نوشهر درباره بروز برخی شایعات مبنی بر اینکه پول دو خودروی تمام اتوماتیک زباله محل اعتبارات سیل اخیر خریداری شده است، اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد بلکه از محل اعتبارات درآمد شهرداری نوشهر خریداری شد.

وی در ادامه افزود: این خودرو از نظر بهداشتی، هم خودش و هم مخازن زباله را به طور خودکار شست‌وشو می‌دهد و مشکلاتی که تا پیش از این در این مورد داشتیم دیگر وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در بحث جمع آوری زباله‌ها از معدود شهرهای استان هستیم که هر شب زباله‌های شهر را جمع‌آوری می‌کنیم و این کار از ساعت دو بامداد آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: تفکیک زباله از مبدا هم به قوت خود باقی است و شهروندان استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند و ما مشارکت 85 درصدی مردم را در این باره شاهد هستیم.

امانی درباره مکان‌یابی میدان زباله تصریح کرد: مکان‌یابی میدان زباله از ابتدا اشتباه بود و این مکان با توجه به این که پایین دست آن رودخانه عبور می‌کند، بنابراین شیرابه‌های زباله وارد رودخانه و موجب آلودگی آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک قطره شیرابه یک‌متر مربع آب را غیر شرب می‌کند، گفت: ساخت نیروگاه به این مشکلات پایان می‌دهد.

شهردار نوشهر درباره عقب‌نشینی دیوار بندر نوشهر خاطر نشان کرد: چهار سال قبل با اعضای شورای شهر در بندر حضور پیدا کردیم و از آنها خواستیم این دیوار را تخریب کنند و آن را اِلِمانی کنند تا مردم بتوانند داخل بندر را ببینند و البته 5/3 متر هم عقب‌نشینی دارد و حتی نقشه هم به آنها دادیم اما تاکنون این کار انجام نشد.

 

وی تصریح کرد: شهرداری نوشهر به طور میانگین سالانه 300 میلیون تومان از بندر درآمد دارد و درآمد شهرداری فقط همین است.

انتهای پیام/86019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول