اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

دفن زباله جای خود را به تفکیک زباله در مقصد می‌دهد

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: با اقدامات و کارهای علمی صورت گرفته و راه‌اندازی مرکز تفکیک زباله در مقصد (سورتینگ)، دفن زباله در شیراز جای خود را به تفکیک زباله در مقصد می‌دهد.

دفن زباله جای خود را به تفکیک زباله در مقصد می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل حوزه شهردار این شهر، علیرضا پاک فطرت، در بازدید از سایت دفن زباله شیراز (برمشور) اظهار داشت: با اقدامات و کارهای علمی صورت گرفته و راه‌اندازی مرکز تفکیک زباله در مقصد (سورتینگ) در این سایت، دفن زباله جای خود را به تفکیک زباله در مقصد می‌دهد.

وی با اشاره به تولید روزانه یک‌هزار و 60 تن زباله در شیراز ادامه داد: تنها حدود پنج درصد از این زباله‌ها در مبدا تفکیک می‌شود که بسیار کم است و باید سعی شود که تفکیک در مبدا را با فرهنگ‌سازی نهادینه کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به نصب و تجهیز دستگاه سورتینگ در سایت دفن زباله شیراز گفت: این دومین دستگاه است که در کشور نصب می‌شود و از نظر کیفیت نیز حرف اول را می‌زند.

پاک فطرت اضافه کرد: ظرفیت این دستگاه حدود 250 تن در روز است و در هر ساعت می‌تواند 25 تن زباله را تفکیک کند.

شهردار شیراز ادامه داد: در کنار این سایت، یک منطقه با وسعت 25 هکتار را نیز آماده کرده‌ایم تا صنایع تبدیلی و کارخانه‌های مرتبط مانند بطری‌سازی و کارتن‌سازی توسط بخش خصوصی در آن فعال شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با نصب دستگاه کمپوست در این سایت تا سال آینده، بهترین کود مورد نیاز فضای سبز شهری را تامین کنیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: از سال گذشته اقدامات و کارهای بسیاری در سایت دفن زباله شیراز (برمشور) انجام شده و از شش ماهه دوم سال 90 تا امروز حدود 50 میلیارد ریال عملیات عمرانی در این مکان صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: با توجه به حساسیت زباله‌های بیمارستانی، سایتی را نیز برای این نوع زباله‌ها مشخص کرده‌ایم تا دفن این زباله‌ها نیز به صورت علمی و بدون نگرانی و مشکل انجام شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: زباله طلای کثیف است و اگر بتوانیم از تمام مواد آن استفاده کنیم، نه تنها هزینه‌بر نیست بلکه برای شهر نیز صرفه اقتصادی دارد.

وی با درخواست از شهروندان برای تفکیک زباله در منازلشان گفت: اگر این کار توسط شهروندان انجام شود، هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اقتصادی کمک بسیاری به شهر می‌شود و هزینه‌ها را پایین می‌آورد.

پاک فطرت اضافه کرد: هم‌اینک پنج درصد زباله‌های تولیدی در مبدا و 35 درصد نیز در مقصد (سایت دفن زباله) تفکیک و مابقی نیز در این سایت دفن می‌شود.

وی در مورد تولید برق از زباله در شیراز به عنوان نخستین نیروگاه بیوگازسوز کشور نیز خاطرنشان کرد: هم‌اینک یک مگاوات برق در این نیروگاه از زباله‌ها تولید و به شبکه برق سراسری کشور هدایت می‌شود.

شهردار شیراز افزود: امیدواریم تا پایان سال آینده تولید برق در این سایت از یک مگاوات به دو مگاوات افزایش یابد.

پاک فطرت در پایان گفت: هدف از این کار این است که اجازه ندهیم که گازهای متان و دی اکسید کربن که به لایه ازن آسیب می‌رساند در هوا پراکنده شود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول