اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جیرفت خبر داد

هزینه 50 میلیارد ریالی جمع‌آ‌وری و دفن زباله‌ در جیرفت

خبرگزاری فارس: شهردار جیرفت گفت: سالانه حدود 50 میلیارد ریال برای جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌های این شهر هزینه می‌شود.

هزینه 50 میلیارد ریالی جمع‌آ‌وری و دفن زباله‌ در جیرفت

امان‌الله مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: اگر اندکی منصفانه به خلقت بشر و اهداف آن بنگریم، درمی‌یابیم که اصولا هیچ چیز بدون هدف و برنامه در جهان خلق نشده است.

وی فاضلاب و زباله را سرمایه خواند و افزود: با توجه به اینکه از تمام اجزای فاضلاب و زباله می‌توان بار دیگر در محیط زیست استفاده کرد، باید همگی تلاش کنیم تا این سرمایه را بی‌جهت هدر ندهیم.

مختاری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری کاهش حجم زباله است، تصریح کرد: با توجه به اینکه زباله مخلوط موجب بالارفتن حجم آن و افزایش هزینه جمع‌آوری و دفن می‌شود، با تفکیک زباله از مبدأ این هزینه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مدیریت پسماندها توسط شهروندان امری ضروری است

وی با اشاره به مزیت‌های طرح تفکیک زباله از مبدأ ابراز داشت: ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در زمینه مدیریت پسماندها موجب کاهش تولید زباله در مبدأ با تغییر الگوی مصرف و تفکیک پسماندهای خشک و تر می‌شود.

مختاری با توجه به اینکه اجرای این طرح موجب می‌شود زباله بدون خسارت به محیط زیست در مبدأ تفکیک شود، عنوان کرد: اگر زباله‌ها از مبدأ تفکیک شوند با تبدیل صحیح آن می‌توان از خطرهایی که با دفن غیراصولی زباله پیش می‌آید، جلوگیری کرده و از آن به عنوان یک ثروت استفاده کنیم.

50 میلیارد ریال هزینه جمع‌آ‌وری و دفن زباله‌های جیرفت

شهردار جیرفت با اشاره به اینکه هر سال حدود 50 میلیارد ریال برای جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌های این شهر هزینه می‌شود، گفت: همکاری مردم در انجام این مهم سبب می‌شود محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم بر همین اساس آنان باید ما را در انجام این مهم یاری کنند.

مختاری با بیان اینکه در دو روز اول هفته، روزانه 100 تن زباله خانگی در شهر جیرفت جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: در سایر ایام هفته حدود 60 تا 70 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

تولید 300 کیلو زباله خاص در جیرفت

وی زباله‌های خاص تولیدی در این شهر را روزانه 250 تا 300 کیلو خواند و اذعان داشت: همچنین ماهانه 400 تا 500 متر مکعب زباله ساختمانی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مختاری تعداد کارکنان خدمات شهرداری جیرفت را 150 نفر دانست و بیان داشت: هشت دستگاه وسیله نقلیه سنگین و 12 دستگاه وسیله نقلیه سبک به امر جمع‌آوری زباله در سطح شهر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/80001/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول