اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور:

زمین دفن زباله در نور نامناسب است

خبرگزاری فارس: فرماندار نور با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان به نامناسب بودن زمین زباله و دفن بهداشتی، نیمه‌کاره بودن کشتارگاه نیمه صنعتی نور و ... اشاره کرد.

زمین دفن زباله در نور نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالغدیر مشایخی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اشاره به لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا و اهمیت برگزاری این جلسه در ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت جامعه بیان داشت: جلسات شورای سلامت باید به موقع و در زمان مقرر برگزار و مصوبات جلسات قبلی اجرایی و پیگیری شود.

فرماندار نور اظهار داشت: سلامت به قشر خاصی از جامعه اختصاص ندارد، بلکه به همه افراد جامعه و خانواده‌ها مرتبط است و تصمیمات این شورا عمومیت دارد.

مشایخی تصریح کرد: امنیت و سلامت تأکید موکد اسلام است که در قرآن کریم آمده، تامین امنیت وظیفه حکومت و تامین سلامت دوسویه است به‌طوریکه جامعه و حکومت در کنار هم و با هم باید برای تامین سلامت تلاش کنند.

وی افزود: سلامت و تندرستی رئیس و مرئوس، بازاری، اداری و شخصی نمی‌شناسد و با همه در ارتباط است، در این بخش نیز دولت وظیفه آموزش و اطلاع‌رسانی دارد.

رئیس شورای سلامت شهرستان نور با اشاره مشکلات موجود در شهرستان از جمله نامناسب بودن زمین زباله و دفن بهداشتی، کشتارگاه نیمه صنعتی نور، بازار ماهی نور و رویان خواهان ساماندهی و چاره‌اندیشی در رفع معایب و رعایت بهداشت محیط برای حفظ سلامت جامعه و شهروندان شد.

مشایخی با تأکید بر لزوم اجرایی ‌شدن مصوبات شورای سلامت، سلامت محیط را مهم‌ترین اصل سلامت جامعه دانست و ابراز داشت: دستگاه‌های ذیربط نسبت به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه محورهای مواصلاتی، جمع‌آوری و معدوم کردن سگ‌های ولگرد، معایب کشتارگاه و دیگر موارد تلاش و پیگیری جدی داشته باشند.

فرماندار نور در پایان بضاعت و توان مالی شهرستان را به‌دلیل نبود منابع مالی کافی برای انجام امور عمرانی، رفاهی و بهداشتی ناکافی دانست و خواستار اختصاص اعتبارات استانی و ملی به ویژه اجرای فاضلاب شهری شد.

انتهای پیام/86023/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول