اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد

آذربایجان ‌شرقی روزانه 2200 تن زباله تولید می‌کند/ تولید روزانه 10 تن زباله عفونی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تولید روزانه دو هزار و 200تن زباله در استان خبر داد و گفت: روزانه 9 هزار و 215 کیلوگرم (‌نزدیک به 10 تن در روز) زباله عفونی در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود.

آذربایجان ‌شرقی روزانه 2200 تن زباله تولید می‌کند/ تولید روزانه 10 تن زباله عفونی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بالغ بر 95 درصد مراکز درمانی و بهداشتی استان نسبت به بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و پزشکی و دفع اصولی آن برابر با مفاد آیین‌نامه اجرای مدیریت پسماندهای پزشکی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به تولید روزانه 9 هزار و 215 کیلوگرم ( نزدیک به 10 تن در روز) زباله عفونی افزود: با تعامل مناسب با دانشگاه علوم پزشکی  پیگیری‌های لازم جهت مدیریت پسماند درمانگاه‌های خصوصی و مطب‌ها نیز صورت گرفته است.

تولید 80 هزار تن رباله صنعتی در آذربایجان‌شرقی

وی از تولید80 هزار تن زباله صنعتی و ویژه در استان خبر داد و گفت: در طول سال، بالغ بر  80 هزار تن زباله صنعتی و ویژه تولید می‌شود که در خصوص مدیریت این نوع پسماندها علاوه بر انتخاب محل مناسب برای دفع این نوع پسماندها که در حال طی مراحل قانونی و اداری مربوطه برای واگذاری است، تمام پسماندهای ویژه تولیدی، توسط تولیدکنندگان آن به صورت ایزوله و اصولی نگهداری شده و به صورت دوره‌ای نیز از طرف کارشناسان اداره کل مورد پایش قرار می‌گیرند.

رئیسی با تاکید بر اهتمام این اداره کل بر ترویج بازیافت پسماندها گفت: تا حد امکان پسماندهای تولیدی در بخش صنعت به علت قابلیت بازیافت توسط صنایع  به فروش می‌رسد.

 

 

 

 

روزانه در آذربایجان‌شرقی 2200 تن زباله تولید می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: روزانه دو هزار و 200 تن زباله در استان تولید می‌شود که از این میزان 50 درصد پسماندها به صورت اصولی حمل و نقل بهداشتی شده و 65 درصد پسماندهای شهری جمع آوری بهداشتی و اصولی می‌شود.

وی افزود: تفکیک از مبدا و بازیافت  پسماندهای شهری استان 25درصد و دفن بهداشتی و اصولی پسماند‌های شهری استان نیز 60 درصد است.

تولید 1200 تن زباله در تبریز

وی با اشاره به میزان تولید زباله در کلانشهر تبریز گفت: روزانه یک هزار و 200 تن زباله درشهر تبریز تولید می‌شود که از این میزان 40 درصد تفکیک از مبدا شده و بازیافت می‌شود.

انتهای پیام/60002‌/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول