اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

صدا و سیما فرهنگ وقف را شایسته تبلیغ کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت:‌ صدا و سیما و برخی از رسانه‌ها به جای تبلیغ چیپس و پفک شایسته آن است که عمل نیک و جاودانه وقف را تبلیغ کند و با برنامه‌سازی‌های تاثیر‌گذار این فرهنگ را در جامعه نهادینه سازد.

صدا و سیما فرهنگ وقف را شایسته تبلیغ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در همایش یاوران وقف در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در فرهنگ‌سازی بسیاری از امور ارزشی و اسلامی کارنامه موفقی از خود به جا نگذاشته است به طوری که اکثر برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی ما و مخاطبان و بینندگان آن پر از سریال‌ها و برنامه‌های تبلیغی بی‌محتوا است که گاه بدحجابی و بی‌حجابی را نیز تبلیغ می‌کنند.

وی اهمیت و جایگاه وقف را در ماندگاری و منفعت داشتن جاودانه بالاتر از خمس، زکات و نذرهای شرعی و مستحبی اعلام کرد و یادآور شد: دین اسلام در مبارزه با فقر راهکارهای عقلانی را پیش‌بینی کرده است که ماندگار‌ترین آن عمل به وقف و نیت مناسب است.

امام جمعه شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: هر چند خمس و زکات جزو واجبات دین است اما انجام آن پاداشی محدود به زمان خود دارد اما هر کس گام در مسیر وقف بگذارد لاینقطع و همیشگی از ثمرات آن بهره برده و به مانند چشمه جوشان و خروشان همیشه می‌تواند از این کار نیک بهره‌مند گردد.

رشتبری وقف را کار افراد زیرک، باهوش و آینده‌نگر توصیف کرد و گفت: در روز قیامت که عرصه بی‌رحمی است و پدران و مادران حتی فرزندانشان را نیز طرد می‌کنند تنها ذخیره بشر بعد از اعمال نیک می‌تواند وقفی باشد که از خود به یادگار گذاشته که تا این وقف جاری و ساری است پاداش آن نصیب او می‌شود.

وی پیامبر مکرم اسلام (ص)، اهل بیت (ع) و اصحاب آن بزرگواران را اهل وقف و انجام موقوفات بسیار معرفی کرد و بیان داشت: ما امروز به انجام وقف نیاز مبرم داریم چرا که توسعه این امر جاودانه می‌تواند به توسعه مراکز علمی، درمانی، مدارس، رصد‌خانه‌ها، کتابخانه‌ها، دار‌الشفا و ... بسیار کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان خلخال رشد علمی ایرانیان را از دیرباز وابسته و منوط به انجام کار نیک وقف و موقوفات بسیار زیاد اعلام کرد و افزود: امروز نیز شکل و شمایل وقف باید متناسب با نیاز جامعه باشد چرا که واقفان می‌توانند با نیت خیر و عمل وقف خود در توسعه و ترویج امر مبارک ازدواج جوانان، مداوای بیماران صعب‌العلاج، کمک به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و ایتام موثر باشند.

رشتبری وظیفه و رسالت رسانه‌ها و اصحاب خبر و اطلاع‌رسانی را در ترویج فرهنگ وقف در جامعه مفید و سازنده اعلام کرد و ادامه داد: انسان تا زمانی که در قید حیات است می‌تواند به این حرکت عظیم که چشمه‌ای پاک و زلال از نیکی‌هاست دست بزند و آثار آن را برای خود جاودانه سازد.

وقف‌های مشارکتی با محوریت مساجد و محلات راه‌اندازی شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی‌ها مدعی هستند که به دلیل وضعیت اقتصادی امکان وقف و توسعه آن وجود ندارد در حالی که ضرورت دارد به صورت محله‌ای و با محوریت مساجد وقف‌های مشارکتی راه‌اندازی شود.

امام جمعه شهرستان خلخال برپایی محافل و مجالس معنوی و ارزشی اهل بیت و استفاده از این ظرفیت را مطلو‌ب‌ترین شرایط در ترویج فرهنگ وقف اعلام کرد و گفت:‌ تا فرصت هست باید در این زمینه کوشش کنیم و سعی داشته باشیم تا از فرصت پیش آمده در قید حیات استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر در زندگی زود‌گذر این دنیا خداوند متعال همه افراد را از لحاظ مادی و مالی در یک تراز و طبقه قرار نداده به خاطر ابتر نماندن فلسفه خلقت بوده چرا که مال دنیا می‌تواند وسیله آزمایش و ابتلا باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان خلخال در پایان سخنان خود اذعان داشت: خداوند متعال گاه انسان‌ها را با دارایی و مالشان و گاه با فقر و نداری امتحان می‌کند و آن کس در این عرصه موفق است که در موقع فقر صبر پیشه کند و در زمان غنا نیز بتواند شکرگزار نعمت‌ها بوده و دستگیر دیگران باشد.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول