اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در بخش طلا و سنگ اشتباه است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مورد مالیات بر ارزش افزوده در بخش طلا و سنگ کشور گفت: نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در بخش طلا و سنگ اشتباه است.

نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در بخش طلا و سنگ اشتباه است

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی شهر اظهار کرد: طبق یک بررسی میدانی مالیات بر ارزش افزوده به غلط و اشتباه  محاسبه می‌کنند و با این روش هیچ کس حاضر نیست با مسئولان مالیاتی کشور در سود شریک شود.

وی گفت: مسئولان مالیاتی کشور قصد دارند با مال مردم شریک بشوند و به همین علت است که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اجرا نشده و نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در بخش سنگ و طلا باید اصلاح شود که روش محاسبه کنونی روش اشتباه است.

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به جلسات مشترک با اعضای اتاق بازرگانی سطح کشور بیان کرد: من یقین دارم با جلسات مشترکی که مسئولان اتاق بازرگانی استان‌های مختلف داشتیم و هیچ شک برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط تولید کنندگان و صنعتگران کشور وجود ندارد، به شرطی نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در کشور اصلاح شود.

وی افزود: باید تلاش شود در اجرا این قانون و نحوه محاسبه آن هیچ گونه شائبه‌ای برای مشارکت با سرمایه‌گذار و سرمایه‌داران به وجود نیاید.

* اخذ مالیات ارزش افزوده بدون پیش ضمینه و زیرساخت‌ها امکان پذیر نیست

صرامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون بسیار مترقی و مفید برای اقتصاد کشور است و این قانون جز نقاط عطف بودجه نظام جمهوری اسلامی است که می‌توان با هدایت به جداسازی درآمد کشور از درآمد نفتی مثل تمام کشورهای پیشرفته کمک کند.

وی گفت: اگر ما می‌خواهیم اقتصاد کشور را از وابستگی به درآمد نفتی نجات دهیم باید به مالیات بپردازیم، آنچه که مهم است این است که پرداختن به مالیات بخش‌های مختلف کشور نیاز تأمین و تکمیل زیرساخت‌های مالیاتی کشور دارد باید قوانین مالیاتی موجود کشور در حمایت  مصرف کننده و تولیدکننده اصلاح شود.

* باید نحوه محاسبه تغییر پیدا کند

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: باید قوانین حمایت از صادرات و واردات کشور به صورت شفاف دیده شود هر موقع که حمایتی‌های لازم به ویژه حمایت‌های بانکی کشور به بخش‌های مختلف تولید و صنعت به طور کامل دیده شود و در آن زمان می‌توانیم مالیات را از همه اقشار اخذ و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما برای اجرای هر چه بهتر قانون مالیات بر ارزش افزوده این است، باید مدیران و مسئولان مالیاتی اجرائی نحوه محاسبه خود را تغییر دهند، باید مالیات ارزش افزوده از اصل سرمایه محاسبه نشود مالیات باید از سود دریافت شود باید متولیان امور مالیاتی در سطح استان‌ها و کشور نحوه محاسبه خود را تغییر دهند.

وی گفت: نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده توسط مسئولان مالیاتی کشور اشتباه است و تمام اقشار و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از نحوه محاسبه به این شکل ناراضی هستند.

انتهای پیام/2301/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول