اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی خبر داد

صدور 930 فقره مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از صدور 930 مجوز صنایع‌دستی در نه ماه نخست سال جاری خبر داد.

صدور 930 فقره مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

مهرداد رئیسی امروز در گفت‎‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این مجوزها شامل پروانه تولید، کارت شناسایی و اعلامیه تاسیس هستند، گفت: شناسایی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و استفاده از تسهیلات بانکی و بیمه هنرمندان از اهداف صدور این مجوزها هستند.

رئیسی افزود: ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و رونق بیشتر بازار تولید و فروش محصولات صنایع دستی از دیگر اهداف صدور مجوزهای صنایع دستی در این استان است.

این مسئول متذکر شد: صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است، و همواره توانسته توجه هنرمندان و صنعتگران ماهر زیادی را از این استان به سمت خود جلب کند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: دریافت نشان ملی مرغوبیت هشت اثر صنایع دستی این استان در سال‌‌های گذشته نشان از توانایی بالای هنرمندان و صنعتگران این استان در این زمینه دارد.

وی نمد، گلیم و قفل را از رشته‌های شاخص این استان دانست و متذکر شد: در سال جاری نمد این استان موفق به دریافت نشان بین‌المللی یونسکو شده است.

رئیسی اذعان داشت: اداره‎‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری  همواره هنرمندان و صنعتگران این استان را مورد حمایت خود قرار می‌دهد که شرکت دادن آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، خرید تولیدات صنایع دستی و بیمه هنرمندان از جمله این حمایت‌ها هستند.

انتهای پیام/68005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول