اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان قزوین اعلام کرد

11 پرونده ثبتی صنایع دستی در راه ثبت ملی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: تعداد 11 پرونده ثبتی صنایع دستی در حوزه میراث معنوی استان قزوین برای ثبت در فهرست آثار ملی آماده شدند.

11 پرونده ثبتی صنایع دستی در راه ثبت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: میراث معنوی و صنایع دستی جزیی از فرهنگ و هنر ارزشمند ایران زمین هستند و برای حفاظت و نگهداری از این میراث کهن باید برنامه‌ریزی‌های منسجم صورت پذیرد که ثبت آنها در فهرست آثار ملی کشور گام مؤثر و مهمی در حمایت و حفاظت از این میراث می‌باشد.

وی ادامه داد: حوزه صنایع دستی استان قزوین با پیگیری‌هایی که داشته 11 پرونده میراث معنوی را در صنایع دستی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور آماده کرده است که در هفتمین نشست شورای عالی ثبت کشور که در بهمن ماه در استان سمنان برگزار می‌شود، این پرونده‌ها ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به روند ثبت این آثار افزود: استان قزوین با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی از میراث معنوی و هنرهای سنتی متنوع و ارزشمند برخوردار است و 11 پرونده میراث معنوی، مهارت شامل منجوق دوزی، نقاشی دیواری، چپی‌بافی، رفوگری، گیوه دوزی، سنگ تراشی سنتی، جوراب بافی سنتی، پرچینه بافی، نقوش گلیم ارداق و تراش شیشه ابزاری هستند که امیدواریم بتوانیم برای حفظ و صیانت از این آثار آن‌ها را به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/2667/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول