اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان

دانشگاه تکیه‌گاه اصلی توسعه است

خبرگزاری فارس: ‌رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج‌) شهرستان رفسنجان گفت: موفقیت‌های علمی فرهنگی در سایه همدلی و همراهی مسئولان و دانشگاه به دست می‌آید و دانشگاه تکیه‌گاه اصلی توسعه است.

دانشگاه تکیه‌گاه اصلی توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، رضا رنجبر‌کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری‌ رفسنجان اظهار داشت: محور توسعه پایدار انسان است و هر جامعه‌ای که در آن دانش و فرهنگ رواج داشته باشد، رو به پیشرفت است و به تدریج اثرات آن دیده می‌شود.

وی افزود: کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در تمام زمینه‌ها به ویژه حوزه علم‌ داشته ‌و رشد و شکوفایی علمی ایران در کل دنیا ثابت شده است.

رنجبرکریمی تصریح کرد: تولید علم در ایران 11 برابر رشد جهانی است و مقاله‌هایی که امروز دانشمندان ایرانی در مجامع بین‌المللی ارائه می‌دهند بیش از 17 هزار مقاله هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: کشور ما با افتخار مقام اول علمی در منطقه را دارا است و جایگاهی که قرار بود، سال 1404 به آن دست یابد، امروز به آن رسیده است.

رنجبرکریمی با اشاره به رشد علم و فناوری در‌ رفسنجان حضور 25 هزار دانشجو در شهرستان را عامل رشد اقتصادی در شهر دانست و عنوان کرد: در بعد اقتصادی، ثروتی که دانشگاه‌ها ‌نصیب شهرستان می‌کنند، بسیار بیشتر از تولید پسته است و از این سرمایه فرهنگی‌، علمی و اقتصادی نباید غافل باشیم.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان سه دانشگاه دولتی‌، هفت دانشگاه آزاد و غیر‌انتفاعی و شش حوزه علمیه در شهرستان رفسنجان را نشان رشد و بالندگی در این زمینه خواند و گفت: این مهم موجب رونق اقتصادی شده و هزاران نفر به طور مستقیم و هزاران نفر به طور غیر‌مستقیم از آن بهره‌مند می‌شوند.

رنجبرکریمی بیان کرد: دانشگاه‌های رفسنجان در بعد علمی جایگاه بسیار خوبی در سطح استان‌، کشور و دنیا دارند و اکنون دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان شاهد حضور دانشمندان تراز اول دنیا است.

وی به کنفرانس شیمی آلی که سال گذشته در رفسنجان برگزار شد اشاره و بیان داشت: حدود یک هزار دانشمند و متخصص از سراسر ایران و جهان در این کنفرانس شرکت کردند که نام دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان بیشتر از همیشه در دنیا طنین‌انداز شد.

رنجبرکریمی انتصاب شایسته پروفسور دهقان یک چهره دانشگاهی رفسنجانی برای نخستین بار در کشور از استان کرمان را به ریاست انجمن ریاضی ایران از افتخارات این دانشگاه خواند و افزود: گروه ریاضی دانشگاه ولی‌عصر (عج) فعالیت زیادی در سطح بین‌المللی دارد.

وی پژوهشگران برتر استان و کشور را از دیگر افتخارات دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان دانست و ابراز داشت: این موفقیت‌ها در سایه همدلی و همراهی مسئولان شهر و دانشگاه به دست آمده و دانشگاه تکیه‌گاه اصلی توسعه در شهرستان رفسنجان است.

انتهای پیام/80016/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول