اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کار مازندران خبر داد

آمادگی جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش تعاون

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران از آمادگی جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش تعاون خبر داد.

آمادگی جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش تعاون

عبدالله کیاکجوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان این‌که 11 هزار و 500 تعاونی ثبت شده در مازندران وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد بیش از 97 هزار تعاونی فعال هستند.

وی با اشاره به این‌که حدود دو هزار تعاونی در مازندران در دست اجرا است، گفت: بیش از یک‌هزار تعاونی نیز در مازندران راکد و مابقی غیرفعال است.

معاون امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام این‌که در زمینه تعاونی‌های راکد فعلاً نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد، افزود: در زمینه تعاونی‌های غیرفعال با مطالعه علت‌یابی و آسیب‌شناسی در زمینه‌ کمک‌هایی که می‌توانیم برای ادامه فعالیت به این تعاونی‌ها اختصاص دهیم، بررسی صورت می‌گیرد.

کیاکجوری با اشاره به این‌که برابر ساز و کارهای قانونی با بررسی مجامع عمومی این تعاونی‌ها مشکلات نیز بررسی می‌شود، اظهار داشت: بیشتر تعاونی‌های غیرفعال دارای عدم توانایی مالی هستند و نیاز به کمک‌ دارند و برخی نیز توانمندی و تخصص لازم را ندارند و به صورت خانوادگی تشکیل شده‌اند.

معاون امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان این‌که تاکنون بیش از 64 میلیارد ریال اعتبارات از محل مازاد اعتبارات در بخش تعاون استان جذب شده است، تصریح کرد: از محل همین اعتبار در سال 89 حدود 25 میلیارد ریال طرح معرفی شده است که در حال جذب هستند.

وی با تأکید بر این‌که از طریق صندوق توسعه تعاون کشور و ذخایر ارزی کشور باید 10 درصد اعتبارات به بخش صنعت و کشاورزی اختصاص یابد، گفت: بیش از 200 میلیارد ریال سهمیه در بانک توسعه تعاون وجود دارد که با تکمیل پروژه‌ها این اعتبارات اختصاص می‌یابد.

کیاکجوری با اعلام این‌که این ظرفیت در تعاونی‌ها وجود دارد که این اعتبارات را جذب کند، اظهار داشت: تعاونی‌ها ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارند که در صورت تأمین اعتبار می‌توانند آن را محقق کنند.

وی از سهم اشتغال 633 نفری بخش تعاون مازندران در سال‌‌جاری خبر داد.

انتهای‌پیام/86011/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول