اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف تنکابن و عباس‌آباد خبر داد

اختصاص 14 میلیارد ریال به توسعه اماکن مذهبی تنکابن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد گفت: 14 میلیارد ریال به تعمیر و بازسازی 160 مکان مذهبی از جمله امامزادگان تا مساجد و مصلی‌ها در این دو شهرستان اختصاص داده شده است.

اختصاص 14 میلیارد ریال به توسعه اماکن مذهبی تنکابن

مهدی خواجوندصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: با توجه به این‌که ما دارای حدود چهار هزار رقبه هستیم متأسفانه حدود نیمی از مستأجران در آن‌ها عمل به وقف می‌کنند و عدم عمل به وقف توسط 50 درصد دیگر سبب آن شده که خیلی از موقوفات فاقد درآمد باشند.

وی با اشاره به وجود 89 بقعه متبرکه در دو شهرستان عنوان کرد: برخی از این بقاع در ادوار گذشته مرمت، بازسازی و یا بهسازی شده‌اند و در برخی دیگر از آن‌ها نیز عملیات عمرانی احداث در حال انجام است که تعدادشان 14 بقعه بوده و در برخی دیگر آن‌ها نیز تاکنون هیچ‌گونه اقدامات عمرانی صورت نپذیرفته که لزوم مساعدت مسئولان و خیرین را می‌طلبد.

صالحی تصریح کرد: در سال‌ جاری سه وقف جدید با ارزش ریالی بالغ بر 8 میلیارد و 770 میلیون ریال با نیات بسیار خوب و منطبق با نیاز جامعه صورت پذیرفته که امیدواریم این عمل خداپسندانه که صرف امور عامه می‌شود، مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد و تداوم یابد.

وی با اعلام این‌که در دو سال اخیر برای 380 نفر از افراد واجد شرایط، عضویت در هیئت امنا احکام رسمی صادر شد، افزود: با این احکام 64 مسجد و 33 بقعه متبرکه در حال حاضر به صورت قانونی اداره می‌شوند و امیدواریم باقی اماکن متبرکه و مساجد نیز که فاقد حکم قانونی هستند با اقدام سریع متولیان قانونمند شوند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره اوقاف تنکابن و عباس‌آباد تصریح کرد: از هفته وقف سال قبل تا امسال از سوی این اداره بیش از 14 میلیارد ریال به 160 مکان مذهبی از امامزادگان تا مساجد و مصلا‌ها برای تعمیر و بازسازی اختصاص داده شده است و این اداره در راستای وظایف ذاتی خود در کنار این امور در مقوله فرهنگی نیز، برگزاری مسابقات حفظ، قرائت قرآن و مفاهیم آن را در امامزادگان و مساجد سطح دو شهرستان برگزار کرده که به نفرات برتر راه یافته و به مسابقات استانی که در آن نیز حائز رتبه‌های خوبی شدند، هدایایی داده شد.

وی اهم برنامه‌های برگزار شده دیگر ایام ملی_مذهبی در دو شهرستان را برگزاری 12 محفل انس با قرآن با بهره‌گیری از قاریان منطقه و کشوری و بین‌المللی خارجی دانست و یادآور شد: اجرای برنامه‌هایی همانند آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، جشن ولایت علوی، کمال دین نبوی، همایش‌های بصیرت عاشورایی و اجرای طرح نشاط معنوی از دیگر امورات ما است.

صالحی افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، تبیین برنامه‌های قرآنی در اقشار و سنین مختلف جامعه، شروع کلاس‌های حفظ قرآن مقاطع ابتدایی تا سطوح عالیه تحصیلی برای تأمین نیاز جامعه به حدود 10 میلیون حافظ قرآن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: شناسایی و جذب خیران برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های مهم ما در امور اوقاف دو شهرستان است.

انتهای‌پیام/86020/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول