اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

1200 شناگر جذب خانواده شنا در همدان شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان همدان از جذب بیش از یک هزار و 200 نفر علاقه‌مند جدید از ابتدای سال جاری خبر داد.

1200 شناگر جذب خانواده شنا در همدان شدند

صادق بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با انجام فراخوان‌های مختلف در سطح شهرستان‌های مختلف استان که دارای استخر ورزشی هستند از ابتدای سال جاری در زمینه جذب و فعالیت در رشته شنا بیش از یک هزار و 200 نفر در دو بخش آقایان و بانوان به صورت مبتدی زیر نظر مربیان با تجربه استان شروع به فعالیت کردند که این میزان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 9 استخر و مجموعه آبی در همدان و شهرستان‌های مختلف مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان این رشته پرطرفدار هستند که با توجه به آمار جمعیتی استات قطعاً باید پنج استخر دیگر در سطح استان ساخته و در اختیار هیئت‌ها گرفته شود.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان همدان در ادامه تصریح کرد: در بعد قهرمانی و استعدادیابی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده موفق شدیم در سال 91 در رشته شیرجه در کشور به عنوان سومی دست پیدا کنیم و این در حالی است که در سراسر استان استخر و سکوی پرش اختصاصی برای شیرجه‌های استان وجود ندارد و از این حیث به صورت حرفه‌ای عمل نکردیم.

وی اظهار داشت: تیم واترپلوی منتخب استان در حال حاضر زیر نظر مربیان در حال تمرین هستند که برای اعزام مسابقات منطقه‌ای و کشوری خود را آماده می‌کنند که در صورت جذب حامی مالی بسیار علاقه‌مند هستیم در یکی از سطوح لیگ واترپلوی کشور حضور داشته باشیم.

بختیاری بیان کرد: در سال‌های اخیر در بحث استعدادیابی در رشته شنا در مدارس آغاز شده است که امیدواریم با جدی‌تر گرفتن این امر در آموزش و پرورش و همچنین توجه ویژه مربیان ورزش به این رشته پایه بتوانیم در آینده نزدیک شاهد رشد رشته شنا، شیرجه و واترپلو به صورت حرفه‌ای و با استفاده از قابلیت‌های موجود استان باشیم.

وی با اشاره به سابقه درخشان استان همدان در زمینه شیرجه و حضور برادران میرابیان در سطح بالای آسیایی و حتی جهانی خاطرنشان کرد: با شروع ساخت دهکده ورزشی همدان در مجاورت ورزشگاه 15 هزار نفری مفتح قرار شد یک استخر با استانداردهای بین‌المللی و سکوی شیرجه در ارتفاع‌های مختلف ساخته شود و متأسفانه در حال حاضر با اندک پیشرفت فیزیکی متوقف شده که امیدواریم در سال آینده با جذب بودجه مناسب این مهم برای رشته پرطرفدار شنا در استان همدان محقق شود.

انتهای پیام/2499/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول