اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

رتبه نخست در صنعت سبز متعلق به خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: رتبه نخست در صنعت سبز متعلق به خراسان‌رضوی است و استان‌های تهران و مازندران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رتبه نخست در صنعت سبز متعلق به خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد محمدی‌‌زاده ظهر امروز در شورای اداری استان در استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با بارگذاری اظهار کرد: بارگذاری توسعه نیاز به دقت نظر بیشتری دارد زیرا سئوالی که در این راستا مطرح می‌شود متناسب بودن بارگذاری با آمایش و ظرفیت‌های توسعه و مؤلفه‌های تاثیرگذار در توسعه است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست یادآور شد: باید مزیت‌های توسعه مطابق با صنعت در نقاط شهری مد نظر قرار داده شود به عنوان مثال فولاد ذات آب‌بری دارد و قرار گرفتن آن در شهرهای خوزستان و اصفهان به حق است اما در شهر یزد که با کم آبی مواجهه است قرار گرفتن فولاد مناسب نیست.

محمدی‌زاده تاکید کرد: حدود 31 درصد صنعت استان خراسان‌رضوی در مسیر جاده قوچان و چناران شکل گرفته یعنی درست محلی که محدودیت آب دارد.

وی افزود: هیچ فعالیت توسعه‌ای نباید تعطیل شود؛ اما باید برای آن نسخه صحیح و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به صنعت سبز، اظهار کرد: خراسان‌رضوی در صنعت سبز رتبه نخست را کسب کرده و استان‌های تهران و مازندران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند؛ اما وجود 191 واحد آلاینده در خراسان‌رضوی جای نگرانی دارد.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم پهنه‌ای در غرب مشهد با رعایت تکنولوژی‌های نوین، شرکت دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر دنبال شود.

وی در ارتباط با مکان این پهنه گفت: این پهنه از فرودگاه مشهد تا شهر چناران باشد تا هیچ آلایندگی نداشته و افرادی‌که در این مکان فعالیت می‌کنند حوزه زیرساختی، ارتباطات، فرودگاه و گردشگری را ارتقا و از دانش برتر و حذف آلایندگی استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: این پهنه با فعالیت اقتصادی خود سبب افزایش ارزش افزوده برای استان می‌شود و برای توسعه و مزیت بیشتر، باید آن را بر اساس سند توسعه تفکیکی مبتنی بر آمایش گذاشت.

انتهای پیام/70022/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول