اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

کاهش مزاحمان تلفنی‌ 115 در آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با تدابیر اتخاذ شده تعداد مزاحمان‌ تلفنی 115 در این شهرستان رو به کاهش است.

کاهش مزاحمان تلفنی‌ 115 در آبادان

شهرام مقام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: آمار مزاحمت‌های تلفنی اورژانس 115 زیاد بوده است.

وی افزود: برخی از این مزاحمت‌ها ناشی از عدم آگاهی بوده و ممکن است برخی افراد به همین دلیل در مواردی با این شماره تماس ‌بگیرند که کارشان اورژانسی نیست.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: البته برخی از این مزاحمت‌ها به شکل کاملاً عمدی و آگاهانه صورت می‌گیرد.

مقام تصریح‌کرد: با توجه به اهمیت مشغول نبودن شماره تلفن 115 برای نجات جان بیماران، چهار خط تلفن را به این سامانه اختصاص دادیم اما باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که حتی یک بار تماس بی‌مورد با شماره تلفن‌های اورژانس ممکن است جان یک بیمار را به خطر اندازد.

وی اضافه کرد: در این راستا باید فرهنگ‌سازی لازم به ‌منظور کاهش مزاحمت‌های تلفنی برای شماره تلفن‌های ضروری صورت گیرد.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: البته در راستای کاهش تعداد مزاحمت‌های تلفنی اقدامات و تدابیری اندیشیده شده که در کاهش تعداد مزاحمت‌ها تأثیر زیادی داشته است.

مقام افزود: کنترل شماره تلفن‌های مزاحمان یکی از این اقدامات است که در آن شماره تلفن‌ افرادی که به صورت مستمر برای تلفن 115 مزاحمت ایجاد می‌کنند به مخابرات اعلام می‌شود.

وی گفت: ابتدا به این افراد تذکر داده و در صورت تکرار مزاحمت‌ها از طریق مخابرات نسبت به سوزاندن سیم کارت آنها اقدام می‌شود.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن خودداری از ارائه هرگونه آمار و ارقام از تعداد مزاحمت‌ها گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده و تدابیر اتخاذ شده روند مزاحمت‌های تلفنی اورژانس 115 رو به کاهش بوده است.

انتهای پیام/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول