اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

عضویت 8400 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

خبرگزاری فارس: سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 8400 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر این استان عضویت دارند.

عضویت 8400 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

عیسی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره نحوه بیمه‌شدگان و عملکرد بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اظهار کرد: بیمه روستاییان با دو شرط سکونت روستایی و حداقل سن 18 سال برای آقایان تا 55 سال و خانم‌ها تا 50 سال بوده که حق عضویت در این صندوق را دارند.

سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد مزایای این نوع از بیمه را در چهار مورد برشمرد و گفت: بازنشستگی کسی که 15 سال سابقه بیمه داشته و در سن 65 سالگی باشد از مزایای این نوع بیمه است. 

کریمی ادامه داد: مستمری بازماندگان اگر در خصوص شغل باشد؛ اگر یک روز هم بیمه شده و دچار حادثه شوند حقوق‌بگیر محسوب خواهند شد و اگر یک سال بیمه شده باشد خانواده متوفی حقوق‌بگیر بیمه خواهد بود و همچنین سابقه بیمه و انتقال سابقه از دیگر مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

لزوم آگاهی و فرهنگ‌سازی مردم از بیمه روستاییان و عشایر

وی در ادامه یادآور شد: مسئولان و متولیان باید نسبت به اعتماد‌سازی و فرهنگ‌سازی در استقبال مردم از این بیمه اقدامات لازم و اطلاع‌رسانی مضاعف اعمال کنند تا آگاهی مردم نسبت به این موضوع بیشتر شود.

سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد به حمایت 70 درصدی دولت از بیمه روستاییان اشاره کرد و ابراز داشت: میزان حق بیمه در صندوق بیمه روستاییان در سال حداقل 81 هزار تومان حق پرداخت بوده و 162 هزار تومان دیگر را دولت به حساب واریز می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر بیمه شده حداکثر سالی 198 هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند و بخش دولتی با پرداخت 396 هزار تومان دیگر به حساب بیمه شخص را در این راه یاری می‌رساند.

کریمی اذعان کرد: هر چه مبلغ بیمه بالاتر و بیشتر پرداخت شود شخص بیمه شده و خانواده آن‌ها حقوق و مستمری بیشتری دریافت می‌کنند.

 رسانه‌ها به کمک بیمه روستاییان بشتابند

این مسئول محل ثبت‌نام و نام‌نویسی جامعه هدف را در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات امور عشایر در سطح استان عنوان کرد و گفت: مسئولان نهادها و دستگاه‌ها باید مردم محله و منطقه خود را از مزایا و نحوه ثبت‌نام در این مرکز آشنا سازند و اقدامات لازم برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در این مورد اعمال شود.

سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تعداد عضو بیمه‌شدگان در سطح این استان را هشت هزار و 400 خانوار بیان کرد، ادامه داد: در حال حاضر 64 کارگزار در سطح این استان وجود دارد که آماده نام‌نویسی و ارائه خدمات لازم به متقاضیان هستند.

انتهای پیام/2571/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول