اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

روح رقابت در خدمت‌رسانی نمایندگان اردبیل موج می‌زند

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تلاش و رقابت در مسیر خدمت‌رسانی و روح همت مضاعف در نمایندگان استان اردبیل موج می‌زند.

روح رقابت در خدمت‌رسانی نمایندگان اردبیل موج می‌زند

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نمایندگان استان در قالب مجمع پیگیر کارهای اساسی و زیر‌بنایی استان هستند که از طریق پیگیری‌های ملی و وزارتخانه‌های مختلف سعی می‌کنند به نحو مطلوب این مشکلات و موانع را برطرف کنند.

وی با بیان این موضوع که اهل محافظه‌کاری و سانسور مسائل نیستم، خاطرنشان کرد: معتقدم خدمت به مردم در کنار عبادت خداوند متعال بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌تواند نصیب هر صاحب منصبی شود که در این بین، اولین نشانه صدق و ایمان نیز اعلام برائت از مجرمان و گنهکاران است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه بخواهیم انسان‌های ناشایست را به عنوان مسئول برای جامعه اسلامی برگزینیم، نشان صدق ایمان نیست بلکه نهایت خفت و خواری است و باید از این حرکت تضعیف‌گونه خودداری کرد.

افضلی‌فرد با قدردانی از انعکاس اخبار به موقع از طریق برخی رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها و نشریات محلی گفت: هر چند اظهارات یک نماینده مردم با سلیقه سیاسی برخی‌ها تطبیقی نداشته باشد ولی آن رسانه باید صحبت‌های یک نماینده را به گوش مردم برساند تا روح امیدواری، نشاط و بالندگی در جامعه فراگیر شده و گسترش یابد.

دولت به سهم 10 درصدی خود در قبال بخش سلامت از محل هدفمندی عمل نکرده است

وی یکی از وظایف نمایندگان را تقنین و قانون‌گذاری اعلام کرد و بیان داشت: بنده با تذکر‌ها و اخطارهای قانونی سعی کرده‌ام نقشی اساسی و تاثیر‌گذار در تصویب یا رد برخی از لوایح و طرح‌ها داشته باشم که چنین رفتاری از نمایندگان دوره قبلی کمتر مشاهده شده بود که نمایندگان در مورد قوانین مصوب صحبت کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود: زمانی که طرح اجرایی شدن بند «ب» ماده 34 برنامه پنجم توسعه از طریق کمیسیون بهداشت و درمان به صحن آمد که این خود ناظر بر دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بود که تحقق شاخص عدالت را در سلامت فراهم می‌آورد اقدام به اظهارنظر کردیم تا دولت سهم 10 درصدی خود را از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت پرداخت کند.

افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: سعی کردیم با اخطار قانون اساسی وظیفه فراگیر دولت را متذکر شویم تا دولت بستر بهداشت و درمان مطلوب و تربیت نیروی انسانی مجرب را در بیمارستان‌ها فراهم آورد.

وی ادامه داد: هر چند دولت مدعی بود از اعتبار کمی برخوردار است، اما ما اصرار کردیم تا دولت از همین اعتبار کم سهم 10 درصدی حوزه سلامت را پرداخت کند که حذف آن نیز قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس به طرح اصلاحیه 190 قانون که به موازات استخدام سپاه این قانون به بسیجیان و سربازان نیز تسری می‌یافت، ابراز داشت: به نظر می‌رسید این نیروها از هیچ مزایایی برخوردار نبودند که به دلیل رفع تبعیض ما با عملی شدن قانونی این طرح موافقت کردیم.

هیئت‌ رئیسه مجلس به خاطر منافع خود مخالفت ممنوعیت دو شغله‌ها بودند

افضلی‌فرد تاکید کرد: ممنوعیت عضویت کارمندان و مدیران اجرایی از هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌ها و موسسات در مجلس مطرح شد و بنده با عنوان موافق صحبت کردم هر چند اعضای هیئت رئیسه به خاطر منافع خود با آن مخالف بودند.

وی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: بر اساس قانون جدید برای متخلفان مجازات در نظر گرفته شده است و این طرح ممنوعیت دوشغله‌ها وفق قانون برنامه پنجم است که تاکید بر قانون‌گرایی و وجدان کاری دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: این طرح با 193 رای موافق به تصویب رسیده و شش ماده آن تصویب شده است و قرار است 12 ماده آن نیز در جلسات بعدی به تصویب برسد.

افضلی‌فرد در خصوص طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون قهرمانان بازی‌های المپیک و آسیایی از معافیت سربازی و سهمیه استخدامی برخوردار می‌شوند که مطابق اصل 110 قانون اساسی این امر تشویقی در مسیر توسعه ورزش قهرمانی است که مایه غرور و مسرت ماست.

به بهانه تامین امنیت نباید اراضی مردم تصرف شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس طرح تقویت امنیت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و ارائه اخطار قانونی در این زمینه را یادآور شد و تاکید کرد: بحث ما با رئیس مجلس این بود که نباید بر اساس این طرح به حق و حقوق قانونی مردم تعرض کرد.

افضلی‌فرد افزود: استاندار سابق اردبیل 80 درصد اراضی یکی از روستاهای مشگین‌شهر را به خاطر مرزی بودن تحت تصرف نیروهای مرزبانی و انتظامی درآورده بود که ما اعلام کردیم یا به جای این اراضی معوض آن و یا مبلغ کارشناسی آن پرداخت شود.

وی در پایان اذعان داشت: قرار نیست به بهانه تامین امنیت اراضی ملی تحت تصرف قرار گیرد که کمیسیون مستند‌سازی مصوب کرد در این زمینه اراضی صاحبان این روستا مسترد شده و آنها بتوانند از حق و حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول