اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بنیاد فرهنگی رضوی صورت می‌گیرد

برپایی مرکز خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن دهه آخر صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع) با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) و مدیریت بنیاد فرهنگی رضوی مرکز خدمت رسانی به زائران پیاده بارگاه منور رضوی به صورت شبانه‌روزی برپا می‌شود.

برپایی مرکز خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این خبر اظهار داشت: این مرکز با همکاری دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) در تمامی مقاطع تحصیلی و در یکی از واحدهای آموزشی این بنیاد در شهرستان چناران برپا می‌شود.

سید علی مدنی خاطرنشان کرد: این مرکز از دوشنبه 18 دی‌ماه جاری به مدت چهار روز به زائران پیاده حرم مطهر رضوی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی عنوان کرد: در این مرکز امکانات لازم برای اسکان و استراحت این زائران فراهم شده است و در کمیته‌های مختلف دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) به زائران حرم مطهر رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی درباره کمیته‌های تشکیل شده گفت: کمیته فرهنگی این مرکز با هدف خدمت‌رسانی در امور فرهنگی و ارتقاء هر چه بیش‌تر معنویت زیارت راه‌اندازی شده است و خدماتی از قبیل؛ برگزاری نماز جماعت، مراسم عزاداری، برپایی جلسات احکام و حلقه‌های معرفت رضوی ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با بیان این‌که کمیته تغذیه عهده‌دار پذیرایی در سه وعده و میان وعده از زائران پیاده می‌باشد افزود: کمیته اسکان نیز امور مربوط به محل اسکان و استراحت زائران را اجرا می‌کنند.

*برپایی مراکز درمانی برای زائران پیاده

مدنی در ادامه به برپایی دو درمانگاه شبانه‌روزی در این مرکز اشاره کرد و افزود: در این درمانگاه‌ها به زائران در حوزه‌های بهداشت و درمان خدمت‌رسانی می شود.

وی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته پزشکان و پرستاران در این مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به صورت سرپایی و در صورت نیاز به بستری و استراحت هرچه بیش‌تر امکانات لازم برای این دسته از زائران نیز فراهم شده است.

وی درباره حضور دانش‌آموزان مراکز آموزشی مدارس امام رضا(ع) برنامه خدمت‌رسانی به زائران پیاده گفت: با توجه به همزمانی ایام شهادت امام رضا(ع) با امتحانات پایان ترم دانش‌‌آموزان واحد چناران امام رضا(ع) به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/70005/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول