اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امامعلی حبیبی:

نسل جوان آداب ورزشی را از پیشکسوتان بیاموزند / با 40 درجه تب روی تشک رفتم

خبرگزاری فارس: نخستین مرد طلایی المپیک تاریخ ایران اسلامی گفت: کشتی ورزشی پهلوانی است که باید ادب، شخصیت و غیرت در آن از بزرگانی همانند پوریای ولی و تختی آموخته شود و به همه ورزشکاران آموزش داده شود.

نسل جوان آداب ورزشی را از پیشکسوتان بیاموزند / با 40 درجه تب روی تشک رفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، امامعلی حبیبی صبح امروز در پنجمین گردهمایی مجمع پیشکسوتان کشتی این شهرستان اظهار داشت: قهرمانان کشتی بیشتر از خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت جامعه برمی‌خیزند و از اقشار ضعیف هستند.

وی با اعلام این‌که کشتی‌گیر وقتی وارد میدان می‌شود تنها به خاطر عشق به وطن و مردم کشورش است، افزود: باید الگوی ما در کشتی و دیگر رشته‌های ورزشی ورزشکارانی نظیر پوریای ولی و جهان پهلوان تختی باشند.

حبیبی با تأکید بر این‌که به یاد دارم در المپیک 1956 ملبورن با حدود 40 درجه تب بر روی تشک حاضر شدم، تصریح کرد: این امر تنها به عشق مردم و اعتلای نام و آوازه ایران اسلامی بوده است چراکه به مردم کشورم قول داده بودم که با مدال طلا برمی‌گردم و بعد از آن نیز مدت زیادی در بیمارستان بستری بودم.

این اسطوره کشتی ایران یادآور شد: در آن زمان جوانی از مازندران بودم، نه سرمربی خاصی داشتم، نه در فدراسیون حامی ویژه‌ای داشتم ولی تنها خداوند، اهل‌بیت (ع) و امام‌علی (ع) را در دل داشتم.

وی با اشاره به این‌که قهرمانان واقعی کشورمان شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند که با اهدای خون جانشان سربلندی و عزت را برای ما به ارمغان آوردند، ادامه داد: عشقمان در کشتی راستی، درستی، صداقت و صمیمیت است و نباید این ویژگی‌های پاک خدشه‌دار شود.

نخستین مرد طلایی المپیک تاریخ ایران اسلامی ادامه داد: کشتی ورزشی پهلوانی است که باید ادب، شخصیت و غیرت در آن از بزرگانی همانند پوریای ولی و تختی آموخته شود و به همه ورزشکاران آموزش داده شود.

گفتنی‌ است، امامعلی حبیبی متولد سال 1310 بوده و علاوه بر کسب نخستین مدال طلای ایران اسلامی در المپیک 1956 ملبورن، طلای مسابقات جهانی 1959 تهران، طلای مسابقات جهانی 1961 یوکوهامای ژاپن، طلای مسابقات جهانی 1962 تورینو و چندین مدال آسیایی را در کارنامه ورزشی خود در وزن 67 کیلوگرم دارد.

انتهای‌پیام/86012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول