اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان خبر داد

احداث مجتمع عظیم قرآنی در بندر نخل‌تقی

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان از احداث مجتمع عظیم قرآنی در نخل تقی و مجتمع فرهنگی دینی در عسلویه خبر داد.

احداث مجتمع عظیم قرآنی در بندر نخل‌تقی

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، تیمور یزدانشناس شامگاه پنجشنبه در نشست مسئولان کنگان با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفر اظهار داشت: محرم و صفر اهمیت و ارزش فوق‌العاده‌ای دارند و در احیای اسلام و گسترش ارزش‌ها جایگاه خاصی دارند.

وی افزود: کنگان دارای موقعیت ویژه‌ای است و شیعه و سنی در مراسمات عزاداری مشارکتی گسترده دارند و در تمام مراسمات مشارکت می‌کنند.

فرماندار کنگان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و دینی خاطرنشان کرد: احداث اماکن فرهنگی و تجهیز این اماکن باید در دستور کار مسئولان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

یزدانشناس تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به کنگان در سال گذشته، مصوبات بسیار ارزشمندی به تصویب رسید که اجرای این طرح‌ها گامی در توسعه پایدار شهرستان است.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح‌های فرهنگی و مذهبی کنگان از اولویت‌های شهرستان کنگان در سال جاری است.

فرماندار کنگان از احداث مجتمع عظیم قرآنی و مجتمع فرهنگی دینی در عسلویه خبر داد و یادآور شد: احداث مجتمع عظیم قرآنی نخل‌تقی و مجتمع فرهنگی دینی عسلویه از طر‌ح‌هایی است که با جدیت در دست احداث است و به فضل خدا در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد.

تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی در کنگان

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان نیز اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی و به‌ویژه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اولویت اساسی این نهاد است.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی گفت: آموزش روخوانی، روان خوانی، قرائت و حفظ این کتاب آسمانی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با توجه به نزدیکی هفته وحدت و نقش سید جمال‌الدین اسد آبادی در وحدت جهان اسلام با اشاره به سخن ایشان افزود: امیدوارم قرآن حاکم و سلطان همه ملت‏‌هاى مسلمان، و دین عامل وحدت و یگانگى آنان باشد.

امام جمعه سیراف نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره تبلیغات اسلامی کنگان بیان کرد: با توجه به اینکه سیراف از پتانسیل خاصی برخوردار است می‌کوشیم که تمام توان برای راه‌اندازی مرکز قرآنی مردمی فعال و خانه قرآنی انجام پذیرد.

حجت‌‌الاسلام صادق عاشوری گفت: امروز دشمن به دنبال تضعیف ارزش‌هاست که نباید بیکار بنشینیم و باید با اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی نسبت به خنثی کردن توطئه دشمن همت کنیم.

انتهای پیام/2451/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول