اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خبر داد

آموزش 577 حافظ قرآن در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از آموزش و تربیت 577 حافظ قرآن تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد.

آموزش 577 حافظ قرآن در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم شریف بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پایگاه‌های آموزش قرآنی در مساجد این شهرستان با اشاره به ضرورت شکل‌گیری رفتار و افکار کودکان و نوجوانان با تأسی از قرآن و دین، اظهار کرد: جوامع اسلامی نیازمند رفتار و افکار قرآنی برای تداوم دین اسلام هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم یکی از وظایف اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: در این راستا فعالیت‌های فصلی و سالانه خوب و مناسبی در حوزه مساجد و بقاع متبرکه در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از آموزش و تربیت حافظان قرآنی در جزء‌ها و رده‌های سنی مختلف در این شهرستان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای تربیت فرزندان قرآنی در جوامع اسلامی و در قالب یک برنامه پنج‌ساله همزمان با سراسر کشور در صومعه‌سرا انجام می‌شود.

وی، طرح تربیت و آموزش حافظان قرآن را امری تاثیرگذار در دستیابی به اهداف انقلاب و نظام دانست و خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری بالغ بر 577 حافظ قرآنی در رده‌های سنی مختلف در صومعه‌سرا تربیت و آموزش داده می‌شوند.

به گفته خادم شریف، تا اتمام طرح آموزشی حافظان قرآنی بالغ بر 10 میلیون نفر حافظ در سراسر کشور تحویل نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.

وی با تبریک هفته وقف، اذعان کرد: هفته وقف فرصتی برای تدبیر و تأمل بیشتر مردم برای احیای بیشتر مقوله وقف و تاثیر آن در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در کشور است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه بسیاری از اراضی این شهرستان موقوفه است، تصریح کرد: 50 درصد از مجموع اراضی بخش تولمات و 8 رقبه از بخش مرکزی صومعه‌سرا موقوفه است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از رقبه‌های صومعه‌سرا در اختیار اداره‌های این شهرستان است، افزود: برخی از این اداره‌ها به اشتباه موقوفه را در سند خود درآورده‌اند.

خادم‌شریف با تاکید بر اینکه اجاره تمام موقوفه‌های صومعه‌سرا صرف برپایی محافل قرآنی، کمک هزینه‌های تحصیلی افراد بی‌بضاعت و ... می‌شود، متذکر شد: اداره‌های صومعه‌سرا ملزم به پرداخت حق موقوفه‌های در اختیار خود هستند.

وی از وجود یک‌هزار هکتار موقوفه در بخش‌های میرزا کوچک، مرکزی و تولمات صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این میزان اراضی بیش از یک‌هزار نفر مستأجر دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه اراضی موقوفه این شهرستان در حوزه مسکونی، کشاورزی، تجاری و آب‌بندان‌ها است، یادآور شد: در حال رایزنی برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه آب‌بندان‌های وقفی در صومعه‌سرا هستیم.

انتهای پیام/84003/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول