اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان مطرح کرد

معروف‌ها با بصیرت دینی و بینش قرآنی در جامعه معرفی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به اهمیت امر به معروف گفت: معروف‌ها را باید با بصیرت دینی و بینش قرآنی به جامعه معرفی کرد.

معروف‌ها با بصیرت دینی و بینش قرآنی در جامعه معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع بسیجیان دشتستان اظهار داشت: تبیین پیام‌ها و دستاوردهای قیام عاشورا امر مهمی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان افزود: یکی از اهداف قیام عاشورا اقامه نماز برای اصلاح جامعه مسلمین بود.

محمودی‌نیا در بحث برپایی نماز در ظهر عاشورا و اهداف امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) تلاش کرد تا با وجود دشواری‌ها و مصیبت‌هایی که بر ایشان وارد شد، برای زنده نگه داشتن نماز و اسلام قدم بردارد و در این راه تمام هستی خود را فدا کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا به شهادت رسید تا اسلام و نماز زنده بماند بنابراین وظیفه همه ماست که نسبت به این مهم دقت داشته باشیم و در برپایی نماز همواره بکوشیم.

محمودی‌نیا تصریح کرد: امام حسین (ع) با نثار خون پاک خود درس آزادگی و امر به معروف و نهی از منکر را به جهانیان نشان داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به اهمیت امر به معروف گفت: معروف‌ها را باید با بصیرت دینی و بینش قرآنی به جامعه معرفی کرد.

محمودی‌نیا اظهار داشت: امروز دو فریضه مهم و بزرگ در جامعه ما و در جامعه مسلمین بر اثر غفلت دچار چالش و مشکل شده است که آن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تأکید کرد: شما بسیجیان به عنوان کسانی که مأموریت دارید دین را با آداب خاص و عالمانه به جامعه معرفی کنید لازم است در مرحله نخست، ابتدا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در خود نهادینه کنید و سپس به اجرا و ترویج آن بپردازید.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: نخستین وظیفه تمامی پیامبرانی که مبعوث شدند امر به معروف و نهی از منکر بود که اولین و بزرگ‌ترین این معروف‌ها، امر به یکتاپرستی و اولین و بزرگ‌ترین این منکرها نیز، اطاعت از طاغوت درون و اطراف خود انسان است که قرآن کریم نیز بر همین اساس، امر به معروف و نهی از منکر را بر مسلمانان واجب کرده است.

وی با بیان حدیثی از امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد در امر به معروف و نهی از منکر شاخص باشد باید عالِم دین، خیرخواه مردم و خوش گفتار باشد و غیرت دینی داشته باشد و روان‌شناس و مردم‌شناس قوی، دیندار و عامِل به دین باشد.

انتهای پیام/2451/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول