اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

قانون‌مداری ایرانیان الگوی ملل جهان است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: دینداری و قانون‌مداری ایران الگوی مناسب برای ملل مختلف جهان است.

قانون‌مداری ایرانیان الگوی ملل جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جواد شریف‌نژاد در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ارومیه که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای شناسایی مسائل و مشکلات موجود اقشار مختلف جوانان اقدام کرد و سپس برای رفع معضل‌های گروه‌های مختلف اجتماعی برنامه تدوین شود تا از احتمال آسیب‌پذیری جامعه در مقابل تهاجمات فرهنگی کاسته شود.

وی تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی در ادوار مختلف بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، جنگ نرم و عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی، ورزشی و... همواره برای کشور ما افتخار آفریده‌اند؛ بنابراین می‌طلبد در حوزه فرهنگ نیز هوشیاری خود را حفظ کنند تا در تحقق یافتن اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) نقش تأثیرگذاری ایفا کنند.

شریف‌نژاد با خطاب قرار دادن مسئولان همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه سازمان‌های فعال در امور جوانان، گفت: نباید در رسیدگی به مسائل اقشار مختلف جوانان از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی شود چرا که نسل جدید سرمایه‌های هر کشوری هستند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در سفر اخیر به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: منویات و روشنگری‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با الگو و سبک زندگی اسلامی و ایرانی باید مورد توجه قرار گرفته و برای عملیاتی کردن آن‌ها اهتمام شود چرا که رهنمودهای ایشان در همه حوزه‌ها همیشه راهگشا بوده است.

فرماندار ارومیه ایران اسلامی را در مباحث مختلف از جمله فرهنگ، تاریخ، دینداری و قانون‌مداری یک الگوی مناسب برای ملل مختلف دانست و افزود: باید مقدمات کار را به شکل ارزنده فراهم کرد تا تمدن غنی ایرانی اسلامی به سراسر دنیا و ملت‌های مختلف معرفی شده و در همه جا اشاعه یابد.

وی به نقش خانواده در شکل‌گیری این تمدن متعالی اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در شکل‌گیری نظام اجتماعی مطرح است پس این نخستین نهاد اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت فرزندان و شکل‌گیری جامعه سالم نقش تأثیرگذاری دارد که باید از این رهگذر در راستای شکل‌گیری جامعه‌ سالم و به دور از هر گونه آلودگی فکری و کژ رفتاری اهتمام شود.

انتهای پیام/61002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول