اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با درخشش سینماگران قمی

«حیاط خانه ما» به بخش مسابقه جشنواره نماز و نیایش راه یافت

خبرگزاری فارس: فیلم «حیاط خانه ما» به کارگردانی داوود جلیلی پس از ارزیابی هیئت داوری و انتخاب بخش فیلم جشنواره نماز و نیایش به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت.

«حیاط خانه ما» به بخش مسابقه جشنواره نماز و نیایش راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، «حیاط خانه ما» کاری از داوود جلیلی است که داستانی متفاوت از زندگی اعظم منصوری را به تصویر می‌کشد. اعظم منصوری خانمی روشندل است که در یکی از بیمارستان‌های اصفهان به عنوان منشی مشغول کار بوده و در عین حال به حفظ کل قرآن کریم اهتمام داشته است.

این فیلم با تهیه‌کنندگی شبکه سه سیما، نویسندگی مهناز همتیان و تصویربرداری جلال رحیمی به تولید رسیده است.

«حیاط خانه ما» فیلمی است که به دست یکی از کارگردانان قمی به تولید رسیده و منتخب پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش است.

جلیلی که اکنون به عنوان یکی از کارگردانان برجسته قم به شمار می‌رود در سال 89 به عنوان مدرس رشته فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوان قم به آموزش هنرجویان اهتمام داشته است.

وی ساخت پنج فیلم کوتاه داستانی، پنج فیلم مستند به سفارش شبکه سه سیما و نگارش پنج فیلمنامه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

جلیلی توانسته است جایزه بهترین فیلم بخش (ب) از بیست یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم برگزیده از نگاه داوران شبکه یک سیما در همین جشنواره و جایزه ویژه هفته فیلم و عکس قم را از آن خود کند.

از دیگر افتخارآفرینی‌های این کارگردان قمی می‌توان به کسب رتبه دوم بخش داستانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های قرآنی و کسب مدال خادمین قرآن برای فیلم جاده در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های قرآنی اشاره کرد.

جلیلی جوایزی چون جایزه ویژه دومین جشنواره فیلم کوتاه رحمت و جایزه بهترین تصویر از هفته فیلم و عکس قم را کسب کرده است.

فیلم «حیاط خانه ما» بر اساس برنامه‌ریزی‌های مسئولان اجرایی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در یکی از روزهای دوم تا پنجم بهمن ماه سال جاری در محل برگزاری این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/78005/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول