اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

هویت‌یابی مناسب جوانان مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شکل‌گیری موفق و مناسب هویت جوانان مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی و مذهبی است.

هویت‌یابی مناسب جوانان مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسین گنجی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته هویت این استان با تسلیت وفات پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) از اهمیت و جایگاه رفیعی در جهان آفرینش برخوردار است و ضروری است تا ما مسلمانان بیش از پیش رفتار و گفتار خود را به فضایل ایشان زینت دهیم.

وی افزود: در دین مبین اسلام الگوهای و نمونه‌های اخلاقی بسیاری وجود دارد که می‎توان با ارائه این الگوها به جوانان نقش بسیار مهمی در هویت‌یابی آن‌ها ایفا کنیم.

گنجی بر ضرورت ایجاد فضایی سالم برای فعالیت جوانان در جامعه تاکید کرد و گفت: از طریق فعالیت‌های ایجابی گسترده می‎توان برای جوانان فضای سالمی در راستای پاسخ به نیاز هویت‎یابی آن‌ها فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برهمین اساس باید با یک عزم و اراده‌ جدی این برنامه مهم را به جلو پیش برده تا بتوانیم تحولات مثبتی را شاهد باشیم.

گنجی نقش خانواده‌ها را در شکل‌گیری هویت جوانان بسیار مهم دانست و گفت: تعامل خانواده‌ها با مراکز آموزشی و اجتماعی می‎تواند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک بسزایی کند.

وی ادامه داد: کمیته تخصصی هویت زیر مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان  این موضوع را به عنوان یکی از مباحث جدی طرح و پیگیری می‌کند.

گنجی نقش دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در هویت‌بخشی به جوانان را بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت: رسانه‌های جمعی و گروهی می‌توانند با ارائه الگوهای والای دینی جوانان را به سمت درستی هدایت کرده و از گرایش آن‌ها به سمت امور انحرافی و غیراخلاقی دور نگاه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر بتوان از ظرفیت‌های دین اسلام به خوبی استفاده کرد و جوانان و نوجوانان را به سمت دین جذب کرد بی‎تردید در شکل‌گیری مناسب هویت جوانان موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/68004/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول