اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

شوراهای شهر نقش راهبری در تمدن‌سازی و هویت‌سازی دارند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: برای هویت‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی در برنامه‌ریزی‌های شهری و اجرای پروژه‌های شهری به منظور رفع دغدغه‌های رهبری باید به تغییر سیاست‌گذاری شوراها از مدیریت امور شهرها به هدایتگری در امور شهرها برسیم.

شوراهای شهر نقش راهبری در تمدن‌سازی و هویت‌سازی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی ظهر امروز در پانزدهمین اجلاس ادواری روسای شورای اسلامی استان‌های کشور با اشاره به اینکه ضرورت تاریخی انقلاب اسلامی و آنچه در بیرون از مرزهای ما می‌گذرد یک ضرورت مطرح در نظام بین‌الملل است، اظهار کرد: نظام بین‌الملل در دوران گذار از مرحله بزرگ و عمیقی است که نمونه آن را در آفریقای شمالی و خاورمیانه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون با چالش‌های تمدنی و نظریه پردازی‌هایی مختلف روبرو هستیم، افزود: شوراهای اسلامی به عنوان یک رکن و تشکیلات اثرگذار در جمهوری اسلامی باید راهکارهایی را عرضه کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ضرورت‌های تاریخی در حوزه تمدن و آموزه‌های دینی است، تصریح کرد: مردم با یک آرمان خواهی در طول تاریخ در نهایت به انقلاب اسلامی رسیدند که همه برای رسیدن به این مقصود آرمان متعالی بوده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم رهبری در مورد تمدن نوین در آستانه دهه چهارم انقلاب که به عنوان دهه‌ تمدن سازی است، گفت: باید با مسئولیت‌های ویژه قدم‌هایی برای چنین مسئولیت تاریخی بشر برداشت.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه امروز شاهد به چالش کشیدن حوزه‌های فکری برای ایجاد حوزه‌های تمدنی هستیم، گفت: امروز در مصر از جانب دو طیف بین سکولارها و نیز اسلام‌گرایان شاهد رویایی و تقابل هستیم.

وی با بیان اینکه گرایش‌های عمیق دینی که در این کشورها وجود دارد که در راستای بازگشت به اسلام است، گفت: باید حوزه تمدنی ایرانی اسلامی که ریشه در یک فلسفه‌ خاص و شالوده‌های فکری بزرگ دارد را بشناسیم.

استاندار اصفهان در ادامه به نقش شوراها اشاره کرد و  گفت: شهرداری‌ها باید برای دستیابی به این موضوع سیاست گذاری از نهادهای صرف خدماتی به نهادهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شوند.

وی تأکید کرد: برای هویت سازی و تمدن سازی اسلامی در برنامه ریزی‌های شهری و اجرای پروژه‌های شهری به منظور رفع دغدغه‌های رهبری باید به تغییر سیاست گذاری شوراها از مدیریت امور شهرها به هدایتگری در امور شهرها برسیم.

ذاکراصفهانی ادامه داد: ارتقای جایگاه شوراها از ایفای نقش راهنمایی شهرها و شهرداری‌ها به ایفای نقش راهبری سوق پیدا کرده و باید تلاش برای همسوسازی سیاست‌های شهری با سیاست‌های دولت به منظور هم‌افزایی نیروها و امکانات شهری صورت گیرد.

وی استفاده از حداکثری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های قانونی موجود برای تأمین مالی پروژه‌های نیمه تمام شهری با توجه به سال آخر فعالیت این دوره از شوراها را تأکید کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: باید توجه بیشتری به کارآفرینی در اجرای پروژه‌های شهری داشته باشیم و بستر را برای شناخت و ورود ظرفیت‌های انسانی قوی در شوراها برای تزریق به بدنه حکومت به منظور احراز پست‌های مدیریتی فراهم کنیم.

انتهای پیام/2301/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول