اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

طلبه در هر مقامی باید دارای هویت طلبگی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: طلاب پس از تحصیل در پست‌های مختلف مشغول کار و فعالیت می‌شوند ولی در این عرصه خطر بزرگی آنها را تهدید می‌کند و آن فاصله گرفتن از هویت طلبگی است.

طلبه در هر مقامی باید دارای هویت طلبگی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در دانشکده صدا و سیمای قم برگزار شد اظهار کرد: فعالیت‌هایی در زمینه تقویت هنر دینی در مکان‌هایی مانند حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده ولی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم ابتر مانده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده صدا و سیما از جمله مکان‌هایی است که در زمینه استفاده هنر در عرصه تبلیغ ایفای نقش کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به امتیاز و اهمیت دانشکده صدا و سیمای قم گفت: اگر این دانشکده وجود نداشت خلأیی در حوزه به وجود می‌آمد به همین دلیل در زمینه‌ تولید نیروی متخصص به این بخش نیاز است.

وی یادآور شد: درک جامع و عمیق از دین یک گام اولیه محسوب می‌شود ولی متأسفانه بسیاری افراد در زمینه دین تنها لایه ظاهری و سطحی را مشاهده می‌کنند.

واعظی عنوان داشت: دین شامل سه حوزه اعمال عبادی، اخلاق و حقوق است که متأسفانه دو مورد اخیر مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: کسانی که در عرصه رسانه، هنر و تبلیغ دینی کار می‌کنند در گام نخست باید درک خود را از دین افزایش دهند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمانی که مخاطب با مشاهده اثر انگیزه عمل دینی در وی تقویت شده و دارای ایمان راسخ‌تر شود آنگاه فعالیت و اثر ما جزو هنر دینی بوده است.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری بر مخاطب در خلق آثار گفت: انسان زمانی می‌تواند در مخاطب اثر بگذارد که در نظام زیباشناختی و ارزشی طرف مقابل تأثیرگذار باشد.

واعظی عنوان داشت: هر فاعلی تا کاری را خوب نداند به آن عمل نمی‌کند بنابراین انسان‌ها در انجام همه کارها در ابتدا عذرتراشی می‌کنند تا آن کار و فعالیت با نظام زیباشناختی آنها انطباق پیدا کند.

وی ادامه داد: اثر تولیدی باید طوری باشد که در جان مخاطب زیبا جلوه کند تا مخاطب آن اثر را وارد نظام زیباشناختی خود کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: لازم است از منظر نظام ارزشی و زیباشناختی اسلام را بشناسیم و از سطحی‌نگری در این مورد جلوگیری کرده و با ذره‌بین خود زیبایی‌های آن را برجسته کنیم.

وی تصریح کرد: طلاب پس از فارغ‌التحصیلی در پست‌های مختلف مشغول کار و فعالیت می‌شوند ولی در این عرصه در معرض خطر بزرگی هستند و آن فاصله گرفتن از هویت طلبگی است.

واعظی عنوان داشت: طلبه در هر موقعیت و جایگاهی در گام نخست باید طلبه و مبلغ باشد و دچار روزمرگی رفتاری نشود.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول