اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری شاهین شهر:

بحران هویتی جوانان با روش‌های مدرن باید حل شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان فرمانداری شاهین شهر گفت: بحران هویتی که برای جوانان به وجود آمده را نمی‌توان با سبک‌های سنتی حل کرد بلکه باید با یک سبک نوین مخاطب خود را شناخته و هم‌زمان فعالیت‌هایی را انجام داد.

بحران هویتی جوانان با روش‌های مدرن باید حل شود

شهناز باقریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین ‌شهر در مورد موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: امور بانوان فرمانداری شهرستان اقدامات مؤثر و بسزایی در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب انجام داده است .

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و کانون‌های اجتماعی و به ویژه بسیج خواهران با فعالیت‌های وسیع و گسترده از جمله اقدامات انجام شده توسط امور بانوان فرمانداری شاهین شهر ذکر کرد.

مسئول امور بانوان فرمانداری شاهین شهر افزود: سعی داریم بیشتر مخاطبان جوان را جذب کرده و آنها را از پدیده و آثار شوم بدحجابی که نماد آن اطاعت پذیری از فرهنگ غربی است، آگاه سازیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده، طرح رحمت و صراط که ویژه بانوان بوده است با آموزش دادن آموزه‌های دینی بحث عفاف و حجاب را به کار برده‌ایم و در این ارتباط از اساتید مطرح کشوری در موضوع عفاف و حجاب استفاده کردیم، تأکید کرد: در ارتباط با تهاجم فرهنگی توسط نهادها و ارگان‌های دولتی در سطح شهرستان کارهای بسیار زیادی صورت پذیرفته تا دو قشر جوانان و زنانی را که تحت تأثیر رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند را آگاه کنیم.

باقریان با اشاره به اینکه با وجود فعالیت‌های گسترده‌ای که متوالیان فرهنگی در این راستا انجام داده‌اند انتظار می‌رود که فعالیت‌های گسترده‌تری توسط دستگاه‌های ذی‌ربط صورت پذیرد، گفت: غیرتی که مردان ما در گذشته نسبت به خانواده‌های خود داشتند امروزه کم رنگ‌تر شده و ما باید این غیرت کم رنگ شده را توسط مجریان و متوالیان فرهنگی احیا کنیم.

وی ادامه داد: شاهین شهر را نمی‌توان با شهرهای بومی مقایسه کرد زیرا از شاهین شهر به عنوان شهر هفتاد و دو ملت به علت قومیت‌های گوناگون یاد می‌شود و درصد مهاجرت پذیری که این شهر نسبت به شهرهای دیگر دارد بیشتر بوده که همین موضوع سبب شده مظاهر بدحجابی بیشتر به چشم آید.

مسئول امور بانوان فرمانداری شاهین شهر با اشاره به اینکه نمی‌توان در مورد ظاهر کسی قضاوت درستی انجام داد، بیان کرد: بعضی از همین خانم‌ها با این گونه اعتقادات در مراسم‌های ملی و مذهبی شرکت می‌کنند که این خود نشان از فرهنگ و درک والای شخصیتی دارد.

وی بیان کرد: بحران هویتی که برای جوانان به وجود آمده را نمی‌توان با سبک‌های سنتی حل کرد بلکه باید با یک سبک نوین مخاطب خود را شناخته و هم‌زمان فعالیت‌هایی را انجام داد.

باقریان ادامه داد: گام‌هایی که در بحث عفاف و حجاب بر می‌داریم همگی در راستای فرمایشات رهبری است که زن را ریحانه خطاب کرده و از زن به عنوان بنیان‌گذار یک خانواده که نسل خوبی را باید برای آینده تربیت کند، یاد شده است.

وی اضافه کرد: بحث عفاف و حجاب به عنوان یکی از آموز‌ه‌های دینی ماست و همه در برابر آن مسئول هستند و با توجه به هزینه سنگین تهاجم فرهنگی و کمبود اعتبارات این را باید بدانیم که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در گرو امر به معروف و نهی از منکر بوده تا بتوانیم این مرحله را نیز پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/2301/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول