اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ محیط زیست آذربایجان‌ غربی:

هوای ارومیه 3 روز بسیار آلوده بود

خبرگزاری فارس: معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ارومیه در 9 ماه سال جاری سه روز خیلی خطرناک از نظر وجود آلاینده‌ها در هوا را پشت سر گذاشته است.

هوای ارومیه 3 روز بسیار آلوده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سعید پسیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ غربی برگزار شد، اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری میزان آلودگی هوا در ایستگاه‌های هوای شهر ارومیه گزارش شده است به طوری که در این مدت هوای ارومیه از نظر وجود آلاینده‌ها به مدت 31 روز خوب، 204 روز سالم، 37 روز ناسالم، یک روز خطرناک و سه روز خیلی خطرناک بود.

وی با اشاره به 2 هزار و 544 بازدید دوره‌ای از رودخانه‌ها و صنایع تولیدی در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: در سال جاری 198 واحد به ارائه پایش خود اظهاری موظف شده‌اند.

پسیان با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از 14 آزمایشگاه به 22 آزمایشگاه رسیده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری هشت آزمایشگاه به مجموع آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست افزوده شده است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های سردشت و سلماس در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود و تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی اداره حفاظت محیط زیست در آذربایجان‌غربی به هشت ایستگاه می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح دستگاه‌های آنلاین سنجش آلاینده‌های هوا در کارخانه سیمان سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه در هفته هوای پاک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و خروجی این دستگاه به شبکه سراسری سنجش آلاینده‌های هوا در تهران متصل است.

پسیان ادامه داد: معاینه فنی خودروها در اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی به منظور کنترل خروج گازهای سمی از اگزوز خودروها به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61010/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول